f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

─░bn Kudamenin Haberi S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
├ľnder Nar Kelam Selef/Selefilik, T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
Ehli S├╝nnet Anlay─▒┼ča Uygun  
       
Makale No: 23 Hit : 8526 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣
2 Allah / ěž┘ä┘ä┘ç

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yard─▒m Edilmesi Caiz midir?
2 Yeni├ža─č Dini ( Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler II )
3 Vas─▒l b. Atan─▒n Ra Hutbesi / ě«ěĚěĘěę ěž┘äě▒ěžěí ┘ä┘łěžěÁ┘ä ěĘ┘ć ě╣ěĚěžěí ěž┘ä┘ůě╣ě¬ě▓┘ä┘Ő
4 Tefriciyye Salat─▒ ve ┼×irk Olmas─▒ ─░ddias─▒
5 T.C Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒n─▒n Organ Naklinin Caiz Oldu─čuna Dair 3 Mart 1990-13 Say─▒l─▒ Fetvas─▒
6 Sosyalizm ve Din ├ťzerine
7 Sevginle Yanmadan Ald─▒─č─▒m Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramlar─▒ ve T├╝rk├že Akaid Kitaplar─▒ndaki ─░├žeri─či / ┘ů┘ü┘ç┘ł┘ů ěž┘äě│┘ä┘ü ┘ł ěž┘äě│┘ä┘ü┘Őěę ┘ł ěžě│ě¬ě╣┘ůěž┘äěžě¬┘çěž ┘äě»┘Ő ěž┘äěžě│ěžě¬ě░ěę ěž┘äěžě¬ě▒ěž┘â ┘ł ěž┘ä┘ůěÁěžě»ě▒ ěž┘äě¬ě▒┘â┘Őěę ěž┘äěžě╣ě¬┘éěžě»┘Őěę
9 R├╝ya ve ─░stiharenin Dindeki yeri
10 ├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri
13 Kurana G├Âre S├╝nnetin Korunmu┼člu─ču ve Delilleri
14 Kuran ├ľ─čretimini ├ťcretle Yapman─▒n Cevaz─▒n─▒ ├ľrfe Dayal─▒ H├╝k├╝mler Ba┼čl─▒─č─▒ Alt─▒nda ─░ncelemesi Hakk─▒nda
15 Kad─▒nlar─▒n S├╝nneti Meselesi / ěş┘â┘ů ěž┘äě«ě¬ěž┘ć ě╣┘ćě» ěú┘ç┘ä ěž┘äě╣┘ä┘ů
16 ─░nsan Bilinmezi ( Dr. Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler I )
17 ─░mamlar Kurey┼čten Olacakt─▒r Hadisiyle Alakal─▒ Y├╝z Rivayet / ┘ůěžěŽěę ě▒┘łěž┘Őěę ěş┘ł┘ä ┘éě▒ě┤┘Őěę ěž┘äě«┘ä┘Ő┘üěę
18 ─░mam Suyutinin el ─░tkan fi Ulumil Kuran ─░simli Eseri Hakk─▒nda / ěş┘ł┘ä ┘âě¬ěžěĘ ěž┘äěžě¬┘éěž┘ć ┘ü┘Ő ě╣┘ä┘ł┘ů ěž┘ä┘éě▒ěú┘ć ┘ä┘äě│┘Ő┘łěĚ┘Ő
19 ─░mam Ebu Hanifenin Kelamc─▒l─▒─č─▒
20 ─░mam Ebu HanifeÔÇÖye G├Âre Hz. Muhammed sas in Peygamberli─čine ─░man─▒n H├╝km├╝
21 ─░lhad Dini ( Tanr─▒ Tan─▒mazl─▒k ) Ateizm
22 ─░bn Kudamenin Haberi S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri
23 Haberi S─▒fatlara ─░manda Manan─▒n Allah─▒n ─░lmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonu├žluluk Kanununun Ele┼čtirisi )
25 Ehli Kitab─▒n Peygamberimize ─░man etmeden Cennete Girmesi ─░nanc─▒n─▒n H├╝km├╝
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi ─░le Z─▒ Aras─▒ndaki Fark Ve T├╝rkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n K├Âkeni
28 ├ça─č─▒m─▒z ve ─░slam
29 Bertrand Russellin G├Âr├╝┼čleri Hakk─▒nda

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
─░bn Teymiyye ve onun g├Âr├╝┼člerini benimseyenler, haberi s─▒fatlar─▒n manalar─▒n─▒n bilinece─čianlay─▒┼č─▒n─▒n selefin mezhebi oldu─ču kanaatindedirler... ─░bn Kudame haberi s─▒fatlar─▒n manalar─▒n─▒n bilinemeyece─čini, bununla u─čra┼č─▒lmamas─▒ gerekti─čini, bu tavr─▒n kitap s├╝nnet ve icma ile sabit olan selefin tavr─▒ oldu─čunu s├Âylemektedir. E─čer ─░bn Kudame Hanbelileri temsil yetki ve otoritesinde bir ilim adam─▒ysa, onun bu tesbitleri; ─░bn Teymiyye ve ├Â─črencilerinin selefi salihine nisbet ettikleri "haberi s─▒fatlar─▒n manalar─▒ bilinir, selef te biliyordu" tezlerinin hatal─▒ oldu─čunu g├Âstermede ├Ânemli bir rol oynayacakt─▒r .
website women affair open
free abortion pill abortion pictures pro life abortion
metformin metformin metformin

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi Eski Eserler Dergisi 1. Say─▒
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

─░bn Kudame'nin  Haberi  S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri

 

─░bn Kudame Hanbeli ulemas─▒n─▒n ├Ânde gelenlerindendir.  [1] ─░bn Teymiyye taraf─▒ndan ilmi ├Âv├╝lm├╝┼čt├╝r. ─░bn TeymiyyeÔÇÖden ├Ânce  ya┼čam─▒┼čt─▒r. B├╝y├╝k bir fakihtir. Selefin mezhebini  ve Hanbelilerin aras─▒nda kabul g├Âren anlay─▒┼č─▒ nakletme  yetkisindedir.

B├╝t├╝n bunlar m├╝ellifin  konu hakk─▒ndaki g├Âr├╝┼č├╝n├╝ daha bir ├Ânemli hale  getirmektedir.

M├╝ellif  haberi s─▒fatlar─▒n manalar─▒n─▒n bilinemeyece─čini, bununla  u─čra┼č─▒lmamas─▒  gerekti─čini, bu tavr─▒n kitap s├╝nnet ve icma ile sabit  olan selefin tavr─▒ oldu─čunu s├Âylemektedir. Bu tesbit Maturidi ve E┼čarilerin selefin mezhebi hakk─▒ndaki tesbitinin ayn─▒s─▒d─▒r.

E─čer ─░bn Kudame Hanbelileri temsil yetki ve otoritesinde bir ilim adam─▒ysa, s├Âyledikleri ─░bn Teymiyye ve ├Â─črencilerinin  selefi salihine nisbet ettikleri  haberi s─▒fatlar─▒n  manalar─▒ bilinir, selefte biliyordu   ; tezlerinin hatal─▒ oldu─čunu g├Âstermede  ├Ânemli bir  rol oynayacakt─▒r  .

Halbuki ─░bn Teymiyye ve onun g├Âr├╝┼člerini  benimseyenler , haberi s─▒fatlar─▒n  manalar─▒n─▒n bilinece─či  anlay─▒┼č─▒n─▒n selefin mezhebi oldu─čunu savuna gelmi┼člerdir.  [2]

 

─░bn KudameÔÇÖnin TahrimuÔÇÖn NazarÔÇÖ ─▒nda ifade etti─či bu g├Âr├╝┼čleri, ─░bn Teymiyye ve ├Â─črencilerinin   mezheblerinin selefin mezhebi olmad─▒─č─▒n─▒n  bir Hanbeli aliminin diliyle isbat edilmesi  a├ž─▒s─▒ndan   ├Ânemlidir. Ve bu makale  i┼čte bunu  isbat edecektir.

 

 

─░bn Kudame'nin  Haberi S─▒fatlara ─░manda  Tafvid mezhebi  Selefin Mezhebidir,  manas─▒n─▒  isbat eden g├Âr├╝┼č ve de─čerlendirmeleri: [3]

 

Haberi  s─▒fatlar─▒n manalar─▒n─▒n   tevil ya da tefsir edilmesinden sukut edilmesi  gere─či ve  manalar─▒n─▒n     yaln─▒zca Allah teala taraf─▒ndan bilinilebilece─či olgusu, kitap s├╝nnet ve  selefin ittifak─▒yla sabittir. [4]

Allah  ┼č├Âyle buyurmu┼čtur; ÔÇť├ço─čunlu─čunu muhkem ayetlerin   olu┼čturdu─ču  kitab─▒ sana  indiren oÔÇÖdur.   Onda bir tak─▒m m├╝te┼čabih ayetler de vard─▒r . Kalplerinde maraz olanlar onun m├╝te┼čabihleriyle  fitne ├ž─▒karmak ve tevil etmek kasd─▒yla me┼čgul olurlarÔÇŽÔÇŁ  [5]  

Buna g├Âre Allah bu laf─▒zlar─▒n tevillerini zemmetmi┼č  ve fitne ├ž─▒karmak i├žin onlarla me┼čgul olunmas─▒yla  tevili  i├žin  u─čra┼č─▒lmas─▒n─▒  yan yana  zikretmi┼čtir. Tevillerinin istenilmesini  zey─č (maraz, hastal─▒k, k├╝f├╝r)  alameti olarak nitelemi┼čtir. ( Zey─č kurÔÇÖanda  ┼č├Âyle  ge├žer.  ÔÇťEy Allah─▒m bizi hidayet ettikten sora  kalplerimizi  zey─č etme  (sap─▒kl─▒─ča , dalalete d├╝┼č├╝rme)ÔÇŁ   [6].

B├╝t├╝n bu nitelemeler bu  ayet ve s─▒fatlar─▒n  tevillerinin   caiz olmad─▒─č─▒n─▒ g├Âstermektedir. Ayetin devam─▒nda do─čru davran─▒┼č─▒n ilimde m├╝temekkin uleman─▒n  davran─▒┼č─▒   ┼čeklinde nitelenerek anlat─▒lmas─▒, ilimde m├╝temekkin olanlar  iman ettik  hepsi rabbimizin kat─▒ndand─▒r derler, denilmek suretiyle de nas─▒l davran─▒laca─č─▒n─▒n g├Âsterilmesi ve en son olarak ta  onlar─▒n tevillerini  Allahtan ba┼čkas─▒ bilmez  [7]denilerek te konuya son noktan─▒n konulmas─▒ Allah'─▒n kat─▒ndaki do─črunun ne oldu─čunu  g├Âstermektedir.

Peygamberimiz bu  ayetlerin  manalar─▒n─▒n bilinmesinin  vacib oldu─čunu s├Âylememi┼čtir. Kendisi de  a├ž─▒klamam─▒┼čt─▒r.   [8]

Selef-i Salihin'den nakledilen s├Âzler bu  s─▒fatlara iman─▒n;  tevilsiz ve tatilsiz ikrar, imrar, r─▒za, teslim etmek  ┼čeklinde olmas─▒  gerekti─čini isbat etmektedir. Onlar─▒n hidayet  ├╝zere olmalar─▒ kurÔÇÖanla sabit oldu─čuna  g├Âre  do─čru davran─▒┼č budur. [9]

Bu konuda tevile giri┼čmek Allah─▒n zat─▒ hakk─▒nda bilgisizce s├Âz  s├Âylemek  olacakt─▒r. Lu─čavi  a├ž─▒dan  bu laf─▒zlar─▒n manalar─▒n─▒n binmesinden  o manalar─▒n Allah─▒n murad─▒  oldu─ču  neticesine var─▒lamaz. ├ç├╝nk├╝ lu─čat a├ž─▒s─▒ndan  ba┼čka manalara  gelmesi de s├Âz konusu  oldu─ču  gibi, Allah─▒n murad─▒n─▒n  o mana  oldu─čunun  iddias─▒n─▒n onay─▒ da gerekir. Bu  onay peygamber sas in vefat─▒yla  imkan haricine ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. Di─čer taraftan Allah  kendisi hakk─▒nda  bilmedi─čimiz halde  konu┼čmam─▒z─▒  haram k─▒lm─▒┼čt─▒r. Bu sebeple bu  laf─▒zlar─▒n manalar─▒na girilmemeli, Allah─▒n murad─▒  ├╝zerine  iman edilmelidir.  [10]

Sahabe-i kiram bu ayet ve laf─▒zlar─▒n manalar─▒ hakk─▒nda sukut etmi┼čler konu┼čmam─▒┼člard─▒r.  Peygamberimiz, ÔÇťbenim s├╝nnetim  ve benden sonraki  Ra┼čit halifelerimin s├╝nneti  ├╝zerine  olun,  b├Âyle olmaya ├žok dikkat edin  sonradan ortaya ├ž─▒kanlardan (bidatlerden)  uzak durunÔÇŁ  [11],   buyurmu┼čtur.    [12]

Allah─▒n s─▒fatlar─▒n─▒n manalar─▒n─▒n tevili  ile u─čra┼čmak gereksiz bir u─čra┼č─▒ hatta netice vermeyecek olmas─▒  boyutuyla da ak─▒ls─▒zl─▒kt─▒r.   [13]

Bunlar─▒n bilinmesiyle u─čra┼č─▒lmas─▒,  bir salih amel i┼členmesi i├žin gerekli de de─čildir. Bu konudaki m├╝kellefiyetimiz  onlara  iman etmenin ├Âtesine  ge├žmez.  ─░man  etmek i├žin de manalar─▒n─▒n bilinmesine ihtiyac─▒m─▒z yoktur. Baz─▒ ┼čeylere  imanda  manalar─▒n─▒ bilmeden  iman etmek caizdir, vakidir.  Meleklere, kitaplara, ├Ânceki peygamberlere onlar─▒  g├Ârmeden de  iman ediyoruz. Bu  iman isimlerine  imandan ba┼čka  manas─▒ olmayan bir imand─▒r. Ayette; ÔÇťAllaha iman ettik bize indirilene iman ettik   ─░brahime indirilene iman ettik deyinÔÇŁ,   [14]  buyurulmas─▒ buna a├ž─▒k delildir.  [15]

AllahÔÇÖ─▒n haberi  s─▒fatlar─▒n─▒ tevil edenler Allah─▒n kendisini   o ┼čeyle  vasf etmedi─či manalar─▒   AllahÔÇÖa nisbet etmek durumundad─▒rlar ya da Allah─▒n kendisini  vasf etti─či bir s─▒fat─▒   Allah hakk─▒nda nefyetmek durumundad─▒rlar.  [16]  ─░stiva  s─▒fat─▒na ├Ârne─čin istevla  denilse   Allah bu s─▒fatla kendisini  vasfetmedi─či halde onlar vasf etmi┼č durumuna  d├╝┼čecekler  ya da  istiva s─▒fat─▒n─▒ Allah kendisi hakk─▒nda  7 yerde  isbat etmi┼čken, inkar durumunda kalacaklard─▒r. Her iki ┼č─▒kta da  hatal─▒ bir  duruma  d├╝┼č├╝lece─čine   g├Âre, do─čru olan; AllahÔÇÖ─▒n kurÔÇÖanda ├Âvd├╝─č├╝, Allah  hakk─▒nda bilgisizce   ve delilsiz konu┼čmay─▒  yasaklayan  rivayetlerin do─črultusunda, sahabenin ├Ârnekli─činde  ve onlardan sonra  gelen  ulema

ve sulehan─▒n nakilleri ├žer├ževesinde hareket etmektir.[17]

Bu laf─▒zlara  ve  ayetlere Allah─▒n murad─▒  ├╝zere  iman edilmeli  bunlar─▒n manaland─▒r─▒lmas─▒ndan sukut edilmelidir.  [18] Yine bu konularla  tevil i├žin me┼čgul olunmamal─▒  g├╝├žl├╝ Rasih ilim adamlar─▒n─▒n  tavr─▒  gibi;  ÔÇťiman ettik hepsi rabbimizdendirÔÇŁ, denilmelidir.  [19]  Bu davran─▒┼č  en  g├╝venli davran─▒┼čt─▒r. B├Âyle yapan bir ayet ya da hadisle  ├želi┼čki durumunda kalmaz . Bir g├╝nah i┼čleme  ya da  dinden ├ž─▒kma   vartas─▒na d├╝┼čmez.   [20]

 

Netice itibar─▒yla  bu s├Âzlerimizi yanl─▒┼č bulanlar iki temel hatayla kar┼č─▒ kar┼č─▒yad─▒rlar.  Ya bizleri laf─▒zlar─▒n  do─črulu─čuna iman etmemiz sebebiyle ya bu  ayet ve s─▒fatlar─▒n  manalar─▒n─▒n hakk─▒nda  susmam─▒z  sebebiyle ya da her ikisi sebebiyle  yanl─▒┼č yap─▒yorlar ┼čeklinde ele┼čtirebilirler.   [21]

Laf─▒zlara iman etmemiz AllahÔÇÖ─▒n ve Rasulunun emridir. Ve do─čru bir davran─▒┼čt─▒r.  Bu davran─▒┼č─▒n Allah ve Rasulunun emri  oldu─čunu bile bile  inkar eden  din d─▒┼č─▒na  ├ž─▒kacakt─▒r.

Bu  laf─▒zlar─▒n tefsirleriyle u─čra┼čmay─▒p sukut etmemizi ele┼čtirenler de hata ederler . ├ç├╝nk├╝ biz  bunlar─▒n tefsirlerini bilmiyoruz. Bilmeyenin susmas─▒  gerekir . Aksi durum   haramd─▒r. Allah,   ÔÇťbilmedi─čin ┼čeyle me┼čgul olma  (onunla ilgili konu┼čma)ÔÇŽ ÔÇť, [22]  buyurmu┼čtur. Bilgisizce Allah  hakk─▒nda konu┼čman─▒z─▒ Allah haram k─▒lm─▒┼čt─▒r .   [23]

Yapt─▒─č─▒m─▒z Allah ve Rasulun├╝n emri ├╝zere olmak ve haram k─▒ld─▒─č─▒ndan ka├ž─▒nmak oldu─čuna g├Âre bizim davran─▒┼č─▒m─▒z─▒ yanl─▒┼č bulan─▒n davran─▒┼č─▒ yanl─▒┼čt─▒r.[24]

Bu iki a├ž─▒dan bizi ele┼čtirenlerin asl─▒nda Allah  Rasul├╝n├╝n de  bu ayetleri tefsir etmedi─čini, manalar─▒n─▒  a├ž─▒klamad─▒─č─▒n─▒ da g├Âz ├Ân├╝nde bulundurmalar─▒ gerekir.   [25]

Bu davran─▒┼č─▒m─▒z─▒n ele┼čtirilmesi ayn─▒ zamanda kurÔÇÖanda ├Âv├╝len ÔÇťRasihlerinÔÇŁ davran─▒┼č─▒n─▒n da   ele┼čtirilmesi manas─▒na gelebilecekir. 

B├╝t├╝n bunlar yanl─▒┼č d├╝┼č├╝nen bu itirazc─▒lar─▒n hatal─▒ olduklar─▒n─▒ g├Âsterse gerektir.

 

Son olarak bizim bu tavr─▒m─▒zdan te┼čbih, tecsim, temsil gibi mahzurlu ┼čeylerin gerekebilece─či iddia  edilebilir.

Bizce, bu davran─▒┼č─▒m─▒z bunlar─▒ gerektirmez, gerektirdi─či de iddia edilemez. ├ç├╝nk├╝ biz bunlar─▒ a├ž─▒k├ža   inkar ediyoruz.

Di─čer taraftan, bizim susmam─▒z ve manalar─▒n─▒ Allah─▒n bilgisine havale etmemiz  zaten bize  s├Âz  nisbet edilmesini engeller mahiyettedir. Susana s├Âz nisbet edilemez.  [26]

 

 

Dipnotlar: 

[1] ─░bn Kudame   Hanbeli  ulemas─▒ndan b├╝y├╝k bir fakihtir.  B├╝t├╝n  Hanbelilerce  ilmi ve  fazileti   itiraf  edilen   ilim adamlar─▒ndand─▒r. 

541 h. de do─čmu┼č  620 h.lerde  vefat  etmi┼čtir.

─░bn Neccar onun hakk─▒nda   ┼×am camisinde Hanbelilerin imam─▒yd─▒, sika  (g├╝venilir) fazilet sahibi    abid ve m├╝ttaki  bir insand─▒.   Selef  ├žizgisi   ├╝zerineydi. , demi┼čtir.─░zz b. Abdisselam   ─░bn KudameÔÇÖnin   el Mu─čni isimli  eserini  hazmedip   incelemeden   ictihada   cesaret edemedi─čini  s├Âylemi┼č. Hanbelilerin  selefiyye   grubunun  kurucusu   ─░bn Teymiyye  onun hakk─▒nda  ┼×amÔÇÖa  el EvzaiÔÇÖden sonra  ─░bn KudameÔÇÖden daha  fakihi   gelmedi  diyerek, onu   ├Âvm├╝┼čt├╝r. .(Bkz. Siyer AÔÇÖlamin N├╝bela   XXII. 166 vd.)

[2] ─░bn  TeymiyyeÔÇÖyi  , Allah vard─▒  AllahÔÇÖla birlikte hi├žbir varl─▒k yoktu , rivayetini   inkara  g├Ât├╝ren , AllahÔÇÖla  birlikte  ezelden beri  hadis varl─▒klar  vard─▒ , dedirten  (havadis la  evvele leha)  , Allah ar┼ča hakikaten istiva etmi┼čtir , Allah ,kesintisiz yaratman─▒n  halk s─▒fat─▒nda  kemal  olmas─▒  boyutuyla  muhtar de─čildir , s├╝rekli yaratmaktad─▒r  , anlay─▒┼č─▒na   s├╝r├╝kleyen ,  Allah─▒n  varl─▒─č─▒n─▒n  isbat─▒nda   kullan─▒lan  hudus delilini  inkar ettiren ,  Allah─▒n muhalefet├╝n lil havadis diye  bir  s─▒fat─▒  olamaz   noktas─▒na  getiren   ve netice de  defalarca  k├╝f├╝rden tevbe ettirilmesine   ortam  olu┼čturup  m├╝minlerin aras─▒nda  hak kasd─▒yla  olsa da   fitne  ├ž─▒karma  durumunda  b─▒rakan  bu yanl─▒┼č─▒d─▒r.

[3] ─░bn Kudame TahrimuÔÇÖn Nazar  isimli  eserinde  haberi s─▒fatlar─▒n  isbat─▒nda  selefin mezhebinin ne oldu─ču konusuna de─činmi┼čtir.  Manalar─▒n─▒n  Allah─▒n ilmine tafvidi (Manalar─▒n─▒ hakk─▒yla Allah bilir ) g├Âr├╝┼č├╝n├╝ savunmu┼č ve bunu selefe nisbet etmi┼čtir.

Makaledeki b├╝t├╝n delillendirme ve ifadeler  ─░bn Kudameye  aittir. Dipnotlarda   bu nakillerin eserdeki  yerlerine i┼čaret edilmi┼čtir. Onun bu g├Âr├╝┼čleri  ibn Teymiyye ve g├╝n├╝m├╝deki takip├žilerinin  selefin mezhebi tafvid de─čildi , iddialar─▒n─▒  ge├žersiz k─▒lan   delillerden  sadece biridir.

[4] TahrimuÔÇÖn Nazar, ─░bn Kudame  s. 47,48,49,50

[5] Ali ─░mran 7,8

[6] Maide 67

[7] Ali ─░mran 8 ; TahrimuÔÇÖn Nazar, ─░bn Kudame s. 50

[8] Age. s.50

[9] Age. s.50

[10] Age. s.51

[11] Es s├╝nen, Ebu  Davud  4607 ;    es S├╝nen , et tirmizi , 2678  ;  el M├╝sned, Ahmed b. Hanbel  ─░V.126  ;  es S├╝nen , ─░bn Mace , 42

[12] TahrimuÔÇÖn Nazar, ─░bn Kudame s 51

[13] Age. s.51

[14] el Bakara  136

[15] TahrimuÔÇÖn Nazar, ─░bn Kudame s. 52

[16] Age. s.52

[17] Age. s.54

[18] Age. s.54

[19] Age. s.54

[20] Age. s.54

[21] Age. s.54

[22] ─░sra  36 

[23] el AÔÇÖraf  33  ;  Bkz . TahrimuÔÇÖn Nazar , ─░bn Kudame s. 54

[24] Age. s.55

[25] Age. s.55

[26] Age. s.55


Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Nurgül Çepni / 17.03.2010



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...