f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Yazar Arama
Uzmanl─▒k Alanlar─▒
............
Ahilik K├╝lt├╝r├╝ Uzman─▒
Akaid
Antropoloji
Arap Dili ve Bela─čat─▒
Arap├ža
Ara┼čt─▒rmac─▒-Yazar
Arkeoloji
Asker
Astroloji
Astronomi
Atat├╝rk ─░lkeleri
Beste
Bestekâr
Bibliyografya
Bilgi ve Belge Y├Ânetimi
Bilim Tarihi
Biyografi
B├╝rokrat
Co─črafya Bilgini
Cumhuriyet Tarihi
Çeviri
├çocuk Edebiyat├ž─▒s─▒
Deneme Yazar─▒
Deniz, Harita
Devlet Adam─▒
Dil Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
din
Din Bilimleri
Din E─čitimi
Din Felsefesi
Din Musikisi
Din Psikolojisi
Din Sosyolojisi
Dini Gruplar
Dinler Tarihi
Divan ┼čiiri
Dramaturg
Ebru Sanat─▒
Edebiyat
Edebiyat Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
Edebiyat Tarihi
E─čitimci, Yazar
Ejiptoloji
Ekonomist
Eski├ža─č Tarihi
Fars Dili Edebiyat─▒
Felsefe
Felsefe Tarihi
Felsefe ve Din Bilimleri
Fen ─░limleri
Feraiz
F─▒k─▒h
Filoloji
Fizik
Folklor Ara┼čt─▒rmalar─▒
Foto─čraf Sanat├ž─▒s─▒
F├╝t├╝roloji
Gazeteci, yazar
Grafiker
Haberci
Hadis
Halk Bilimi
Halk Ozan─▒
Halk ┼×airi
Halkla ─░li┼čkiler
Hat Sanat─▒
Hekim ve fikir adam─▒
Hikâye ve Roman Yazarı
Hikâye Yazarı
Hititoloji
Hukuk
H├╝k├╝mdar
─░ktisat
─░lahiyat
─░slam Bilimleri
─░slam Felsefesi
İslâm Hukuku
─░slam ─░ktisad─▒
─░slam Mezhepleri Tarihi
─░slam Sanat─▒
─░slam Tarihi
─░slam Tarihi ve Sanatlar─▒
─░sl├ómi Bilimler Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
─░slami ─░limler
─░slam-T├╝rk Medeniyeti Tarihi
Kelam
Kelam ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
K─▒raat ilimleri
Kimya
Kuran-─▒ Kerim
K├╝lt├╝r Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
K├╝rdistan Ehli S├╝nnet Alimi
K├╝t├╝phanecilik
Latin Dili ve Edebiyat─▒
Mant─▒k
Matematik
Mevlevi ┼×eyhi
Mevlidhan
Mezhepler Tarih├žisi
Mezhepler Tarihi
Mimarl─▒k
Mitoloji
Mûsîki
Mutasavvıf, İslâm Bilgini
M├╝ft├╝
M├╝zik
M├╝zikoloji
Nakka┼č
Nesih
Nestalik
N├╝mizmatik
Orta├ža─č Tarihi
Oryantalist
Osmanl─▒ ─░dari ve ─░ktisadi Tarihi
Osmanl─▒ M├╝ellifi
Osmanl─▒ Tarihi
Oyun ve Roman Yazar─▒
├ľyk├╝ Yazar─▒
Papaz
Politika
Psikoloji
Reisu'l-Hattatin
Reis├╝'l-Kurra
Resim
Sanat Tarihi
Sanat├ž─▒
Saz ┼×airi
Senarist
Ses Sanat├ž─▒s─▒
Sihirbaz
Siyaset
Siyaset Adam─▒
Siyaset Bilimi
Sosyal Bilimler
Sosyal Psikoloji
Sosyolog
Sosyoloji
S├Âzl├╝k
S├╝merolog
S├╝ryani Dili ve Edebiyat─▒
┼×ark─▒ S├Âz├╝ Yazar─▒
┼×iir
┼×iir
T. E.
Tarih
Tarih ve Halkbilimi Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
Tasavvuf
Tefsir
Temel ─░slam Bilimleri
Teoloji
Tezhip Sanat─▒
Tezkire Yazar─▒
T─▒b
Tiyatro
Toplumbilim Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
T├╝rk Dili ve Edebiyat─▒
T├╝rk Din Musikisi
T├╝rk ─░slam Edebiyat─▒
T├╝rk ─░slam Sanatlar─▒ Tarihi
T├╝rk Leh├želeri Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
T├╝rk├že
T├╝rkoloji
Yak─▒n├ža─č Tarihi
Yak─▒n├ža─č Tarihi ve ─░ktisat Tarihi Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
Yeni ├ça─č Tarihi
Y├Ânetmen

G├Ârevler
......
Akademisyen
Allame
Arap din bilgini
Ara┼čt─▒rmac─▒
Arkeolog
Arkeoloji
Ar┼čiv uzman─▒
Asker-Komutan
Ate┼če (Din Hizmetleri)
Atom m├╝hendisi
Avukat
Bakan
Bankac─▒
Ba┼čbakan
Ba┼čdan─▒┼čman
Belediye Ba┼čkan─▒
Bestekâr
Bilim adam─▒
B├╝rokrat
Cemaat Lideri
Çevirmen
Dan─▒┼čman
Defterdar
Dekan
Dekan Yrd.
Dersiam
Devlet Adam─▒
Devlet Ba┼čkan─▒
Din Hizmetleri M├╝┼čaviri
Din ─░┼čleri Y├╝ksek Kurulu ├ťyesi
Din Psikolojisi
Dinî musiki
Diplomat
Divan Katibi
Divan ┼×airi
Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkan─▒
Eczac─▒
Edebiyat Tarih├žisi
Edebiyat├ž─▒
Edit├Âr
Ekonomist
el Ezher ┼×eyhi
El├ži/Sefir
Fakih
Filozof
Gazeteci
Halife
Hanende
Harema─čas─▒
Hatip
Hattat
Hekim
Hekimba┼č─▒
Hoca
Hukuk├žu
H├╝k├╝mdar
─░lahiyat├ž─▒
─░lim Adam─▒
─░mam
─░mar M├╝d├╝r├╝
Jeolog
Kad─▒
Kad─▒asker
Kaptan-─▒ Derya
Karikat├╝rist
Kâtip
Kaymakam
Kelâmcı
Kimya M├╝h.
Kur'an m├╝tercimi
K├╝lt├╝r Bak. D─▒┼č ─░li┼čkiler Gnl M├╝d.Yard.
K├╝t├╝phaneci
Memur
Mesnevi Yorumcusu
Milletvekili
Milli E─čitim M├╝d├╝r├╝
Mimar
Molla
Muallim
Muhabir
Muhaddis
Muhasebeci
Mutasarr─▒f
Mutasavv─▒f
M├╝ctehid
M├╝derris
M├╝d├╝r
M├╝ezzin
M├╝fessir
M├╝ft├╝
M├╝ft├╝ Yrd.
M├╝hendis
M├╝h├╝rdar
M├╝┼čavir
M├╝zehhip
M├╝zikolog
Neyzen
N├╝mizmat
Okutman
Oryantalist
Osmanl─▒ M├╝ellifi
├ľ─čretim G├Ârevlisi
├ľ─čretim ├ťyesi
├ľ─čretmen
Padi┼čah
Pa┼ča
Pedagog
Pilot
Piskopos ( Hristiyan Din Adam─▒)
Psikolog
Redakt├Âr
Reisu'l-Hattatin
Reis├╝'l-Kurra
Reis├╝lk├╝ttab
Rekt├Âr
Ressam
Sadrazam
Sanat Tarihi
Seyyah (Gezgin)
Sinema
Siyaset├ži
Sosyolog
S├╝ryani Din Adam─▒
┼×air
┼×eyh
┼×eyh├╝lislam
Tabip/Doktor
Tarih├ži
Tasavvuf ┼×eyhi
Terc├╝man
Te┼črifat├ž─▒
Ulum-i Diniye
Vaiz
Vakan├╝vist
Vali
Veteriner
Veziriazam
Yarg─▒├ž
Yazar


Sehl et T├╝steri

ě│┘ç┘ä ěž┘äě¬ě│ě¬ě▒┘Ő

 Yazar Detay─▒ Yazar No : Y- 4858  
K├╝nyesi/Titri Lakab─▒ Tabakas─▒ E-mail
Do─čum Yeri Tarihi ├ľl├╝m Yeri Tarihi
T├╝ster / 203/818 283/896
G├Ârev Ald─▒─č─▒ E─čitim Kurumu Mezun Oldu─ču E─čitim Kurumu
   
G├Ârevi Uzmanl─▒k Alan─▒
M├╝fessir,
Bildi─či Diller Mezhebi
       
Yazar No: 4858 Hit : 2771 Hata Bildirimi Tavsiye Et

   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler ┼×iirler Hikayeler Fetvalar
   Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒ Tan─▒t─▒m Makaleleri        

Yazar─▒n Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar─▒n E-Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar─▒n Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Yazar─▒n ┼×iirleri
open why women cheat on husbands how many guys cheat

Yazar─▒n Hikayeleri
women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
Yazar─▒n Fetvalar─▒
# Fetva Ba┼čl─▒k

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Hayat Hikayesi

Sehl et-Tüsterî

Ebû Muhammed Sehl b. Abdillâh b. Yûnus b. Îsâ b. Abdillâh b. Refî‘ et-Tüsterî (ö. 283/896)

Sûfî ve müfessir.

203 (818) y─▒l─▒nda ─░ran’─▒n güneybat─▒s─▒ndaki Hûzistan eyaletinin Tüster (┼×üster) ┼čehrinde dünyaya geldi. Baz─▒ kaynaklarda do─čum tarihi olarak 200 (815) ve 201 y─▒llar─▒ da zikredilir (─░bnü’l-Esîr, VIII, 582; ─░bn Hallikân, II, 150). Bir o─člu oldu─ču kayd─▒ d─▒┼č─▒nda (Hücvirî, s. 474) ailesiyle ilgili herhangi bir bilgi yoktur. Hayat─▒na dair bilgiler ço─čunlukla menk─▒be niteli─čindedir. Day─▒s─▒ Muhammed b. Sevvâr’─▒n telkin ve te┼čvikiyle çocukluk ça─č─▒nda tasavvufa yöneldi. On üç ya┼č─▒nda iken muhtemelen “sücûd-i kalb” konusunda bilgi almak için Basra’ya gitti. Burada görü┼čtü─čü âlimlerden tatminkâr bir cevap alamay─▒nca 216 (831) y─▒l─▒ civar─▒nda Abadan’a geçti. Abadan’da Ebû Habîb Hamza b. Abdullah el-Abadânî’den ald─▒─č─▒ bilgiler onu rahatlatt─▒; bir süre hizmetinde bulunup ilim ve feyzinden istifade etti. Ard─▒ndan memleketi Tüster’e döndü. Muhtemelen 219’da (834) y─▒l─▒nda hacca gitti ve bu s─▒rada Zünnûn el-M─▒srî ile tan─▒┼čma f─▒rsat─▒ buldu.

Ya┼čad─▒─č─▒ dönemde Hûzistan bölgesinde Abbâsîler ile Saffârîler ve Zencîler aras─▒ndaki iktidar mücadelelerine tan─▒k olan Sehl et-Tüsterî 263 (877) y─▒l─▒nda Basra’ya yerle┼čmek zorunda kald─▒. Memleketinden ayr─▒l─▒┼č─▒ baz─▒ kaynaklarda siyasî ┼čartlardan çok dinî-mezhebî sebeplere dayand─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. Bir rivayete göre melekler, cinler ve ┼čeytanlarla konu┼čtu─čunu iddia etmesi üzerine halk─▒n tepkisini çekmi┼č ve bu yüzden Basra’ya gitmi┼čtir (Ebü’l-Ferec ─░bnü’l-Cevzî, s. 192). Di─čer bir rivayete göre ise, “Kulun her nefeste tövbe etmesi farzd─▒r” demi┼č, bu söz onun mânevî ilimlerdeki ┼čöhretini k─▒skanan f─▒k─▒h âlimlerinin tepkisini çekmi┼č ve aleyhinde yürütülen faaliyetle memleketinden ayr─▒lmak zorunda kalm─▒┼čt─▒r (Münâvî, I, 634). Sehl et-Tüsterî Muharrem 283’te (Mart 896) Basra’da vefat etti. Baz─▒ kaynaklarda 233 (847), 273 (886) veya 293 (906) y─▒l─▒nda öldü─čü zikredilirse de bunlar─▒n do─čru olma ihtimali zay─▒ft─▒r (Böwering, The Mystical Vision, s. 73-74). ─░bn Battûta, 726 (1326) ve 748 (1347-48) y─▒llar─▒na rastlayan iki seyahati s─▒ras─▒nda Basra’da onun kabrini gördü─čünü kaydeder. Day─▒s─▒ Muhammed b. Sevvâr, Ebû Habîb Hamza b. Abdullah el-Abadânî ve Zünnûn el-M─▒srî hocalar─▒ aras─▒nda zikredilir. Ayr─▒ca day─▒s─▒ vas─▒tas─▒yla Süfyân es-Sevrî, Ebû Amr b. Alâ, Mâlik b. Dînâr, Süfyân b. Uyeyne, Eyyûb es-Sahtiyânî ve Ma‘rûf-i Kerhî de hocalar─▒ aras─▒nda gösterilir.

Sehl et-Tüsterî kelâm ve tefsir gibi ilimlerde söz sahibi olmakla birlikte daha çok sûfî kimli─čiyle ┼čöhret bulmu┼čtur. Menk─▒belerinden anla┼č─▒ld─▒─č─▒na göre uzun y─▒llar çetin bir riyazet ve zühd hayat─▒ ya┼čam─▒┼č, “sûfîlerin ┼čeyhi” unvan─▒yla an─▒lmas─▒n─▒n yan─▒nda (Yâfiî, II, 149) verâ ve takvâ sahibi bir ┼čahsiyet olarak nitelendirilmi┼č, çevresindeki insanlara ┼čefkat ve merhametle yakla┼čmay─▒ ilke edindi─či, konu┼čmaktan çok dü┼čünmeyi sevdi─či belirtilmi┼čtir. Kaynaklarda birçok kerametinden söz edilmekle birlikte kendisi kötü huylar─▒n iyiye dönü┼čtürülmesini en büyük keramet olarak görür (Tefsîrü’l-Kur’âni’l-’azîm, s. 163). ┼×eriatla hakikati uzla┼čt─▒ran bir sûfî diye nitelendirilen Sehl et-Tüsterî tasavvuf anlay─▒┼č─▒n─▒ Kur’an’a sar─▒lmak, sünnete uymak, helâl lokma yemek, eziyetten kaç─▒nmak, günahlardan uzak durmak, tövbe etmek ve haklar─▒ yerine getirmek ┼čeklindeki yedi esas çerçevesinde özetlemi┼čtir (Sülemî, s. 210). ─░bnü’l-─░mâd onun tasavvufî me┼črebinin daha çok Melâmetîli─če benzedi─čini söyler (┼×e┼║erât, II, 183).

Çok say─▒da ö─črenci ve mürid yeti┼čtiren Sehl et-Tüsterî’nin en me┼čhur ö─črencisi Hallâc-─▒ Mansûr’dur. Hallâc on alt─▒ ya┼č─▒nda iken iki y─▒l boyunca onun hizmetinde bulunmu┼čtur. Ebû Muhammed el-Cerîrî, Ebü’l-Hasan Ali b. Muhammed el-Müzeyyin, Ebü’l-Hasan Ömer b. Vâs─▒l, Hasan b. Ali el-Berbehârî ve Ebû Yûsuf Ahmed b. Muhammed es-Siczî de onun ö─črencileri aras─▒nda zikredilebilir. Bunlar─▒n d─▒┼č─▒nda Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed b. Sâlim el-Basrî, Sehl et-Tüsterî’nin en sad─▒k ö─črencisi ve müridi olarak bilinir. ─░bn Sâlim hem uzun y─▒llar boyunca hocas─▒n─▒n hizmetinde bulunmu┼č hem de onun kelâm tasavvuf ö─čretisinin râvisi olmu┼čtur.

Kaynaklarda Sehl et-Tüsterî’ye Sehliyye ad─▒yla bir f─▒rka nisbet edilir. Sehliyye zaman içerisinde çe┼čitli kollara ayr─▒lm─▒┼čt─▒r. Bunlardan biri Ebû Bekir b. Hevvâr el-Batâihî’ye (IV./X. yüzy─▒l) nisbet edilen Hevvâriyye’dir. Ad─▒n─▒ Ebû Abdullah ─░bn Sâlim ile o─člu Ebü’l-Hasan ─░bn Sâlim’den alan Sâlimiyye de Sehliyye’nin bir kolu veya uzant─▒s─▒ say─▒labilir. IV. (X.) yüzy─▒lda Basra’da daha çok Mâlikîler aras─▒nda yay─▒lm─▒┼č bir tasavvufî kelâm ekolü olan Sâlimiyye ba┼čta Ebû Tâlib el-Mekkî olmak üzere birçok mutasavv─▒f─▒ etkilemi┼čtir. Öte yandan bu ekole ait belli ba┼čl─▒ fikirler Ebû Ya‘lâ el-Ferrâ gibi Hanbelî-Selefî çizgideki baz─▒ âlimler taraf─▒ndan reddedilmi┼čtir (bk. SÂL─░M─░YYE).

Sehl et-Tüsterî’nin mezhebî kimli─či hakk─▒nda farkl─▒ de─čerlendirmeler vard─▒r. Abdülkahir el-Ba─čdâdî kendisini Sünnî mutasavv─▒flar aras─▒nda saym─▒┼čt─▒r. Nitekim rü’yetullah, halku’l-Kur’ân, kazâ ve kader gibi konularla ilgili görü┼čleri onun Sünnî bir sûfî oldu─čunu ortaya koymaktad─▒r. Öte yandan ça─čda┼č baz─▒ ara┼čt─▒rmac─▒lar Sehl et-Tüsterî’nin f─▒k─▒hta Hanefî oldu─čunu ileri sürmü┼čtür. Ancak Mâlikî olma ihtimali çok daha kuvvetli görünmektedir. Tefsirindeki baz─▒ görü┼čleri ve yorumlar─▒ndan dolay─▒ çe┼čitli ele┼čtirilere konu olmu┼čtur. ┼×ât─▒bî onun Nisâ sûresinin 36. ve di─čer baz─▒ âyetleriyle ilgili yorumlar─▒n─▒ a┼č─▒r─▒ bulmu┼čtur (el-Muvâfakat, III, 364-365). Ayr─▒ca Bât─▒niyye’ye has baz─▒ terim ve te’villerin Sünnî tasavvufa Sehl et-Tüsterî ile girdi─či, hakikat-i Muhammediyye, abdal, evtâd gibi kavramlar─▒n tasavvuf terminolojisine ilk defa onun taraf─▒ndan sokuldu─ču ileri sürülmektedir (Kâmil Mustafa e┼č-┼×eybî, s. 461; ─░A, II, 342).

Eserleri.

Kaynaklarda Sehl et-Tüsterî’ye onu a┼čk─▒n eser nisbet edilmekle birlikte bunlar─▒n hiçbirinin bizzat onun taraf─▒ndan kaleme al─▒nmam─▒┼č olmas─▒, ba┼čta tefsiri olmak üzere bu eserlerin ona aidiyetine ku┼čkuyla bak─▒lmas─▒na yol açm─▒┼čt─▒r. Belli ba┼čl─▒ eserleri ┼čunlard─▒r:

1. Tefsîrü’l-Kur’âni’l-’azîm (Tefsîrü’t-Tüsterî).

Her sûreden bir veya birkaç âyetin i┼čârî tefsirini içerir. Ba┼č taraf─▒ndaki isnat zincirinden anla┼č─▒ld─▒─č─▒na göre Sehl et-Tüsterî’nin yorumlar─▒ Ebû Yûsuf Ahmed b. Muhammed es-Sizcî taraf─▒ndan ┼čifahî olarak nakledilmi┼č, daha sonra Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed el-Beledî taraf─▒ndan yaz─▒ya geçirilmi┼čtir. Beledî, Sehl et-Tüsterî’ye ait ifadeleri “kale Sehl” ibaresiyle zikrederken kendine ait ifadeleri “kale Ebû Bekr” diye kaydetmi┼čtir. Ba┼čta Sülemî’nin Haka’iku’t-tefsîr’i olmak üzere i┼čârî tefsirlere kaynak te┼čkil eden eser ilk defa Muhammed Bedreddin en-Na‘sânî taraf─▒ndan yay─▒mlanm─▒┼čt─▒r (Kahire 1326). Çe┼čitli kütüphanelerde yazma nüshalar─▒ bulunan tefsir (meselâ bk. Gotha Ktp., nr. 529; San‘a Ktp., nr. 62; Dârü’l-kütübi’z-Zâhiriyye, nr. 515; Süleymaniye Ktp., Fâtih, nr. 638, 3488/2) Muhammed Bâsil Uyûn es-Sûd’un ta‘lik ve hâ┼čiyeleriyle birlikte Tefsîrü’t-Tüsterî ad─▒yla da ne┼čredilmi┼č (Beyrut 1423/2002), bu ne┼črin ba┼č taraf─▒na Sehl et-Tüsterî’nin hayat─▒na dair bir giri┼č eklenmi┼čtir.

2. el-Mu’âraza ve’r-red ‘alâ ehli’l-f─▒rak ve ehli’d-de’âvî fi’l-ahvâl.

Kaderiyye ve Mürcie gibi f─▒rkalara ait fikirlerle baz─▒ mutasavv─▒flar─▒n görü┼č ve dü┼čüncelerine yönelik tahlil ve tenkitleri içerir. Köprülü Kütüphanesi’nde bir nüshas─▒ bulunan eseri (Mecmua, nr. 727/ 3) Muhammed Kemal Ca‘fer yay─▒mlam─▒┼č (Kahire 1980), Nevin Abdülhâlik Mustafa bir makalesinde eserin tan─▒t─▒m ve tahlilini yapm─▒┼čt─▒r (bk. bibl.).

3. Risâle fi’l-hurûf.

Harflerin esrar─▒ ve sembolik anlamlar─▒yla ilgili olan eserin bir nüshas─▒ Dublin Chester Beatty Library’de kay─▒tl─▒d─▒r (nr. 3168/3). Baz─▒ kaynaklarda Zâyirçe ad─▒yla Sehl et-Tüsterî’ye nisbet edilen kitap bu eser olmal─▒d─▒r. Henri Martinot eser üzerinde bir çal─▒┼čma yapm─▒┼čt─▒r (Horizons maghrébins, LI [2004], s. 29-39).

4. Risâle fi’l-hikem ve’t-tasavvuf (Süleymaniye Ktp., Ayasofya, nr. 4128/4).

5. Menâk─▒bü ehli’l-hak ve menâk─▒bü ehli’llâh.

VII. (XIII.) yüzy─▒lda Muhammed er-Râsinî taraf─▒ndan ┼čerhedildi─či belirtilen eserin bir nüshas─▒ Dârü’l-kütübi’l-M─▒sriyye’dedir (Tal‘at, Tasavvuf, nr. 1581).  

6. Letâ’ifü’l-kasas fî k─▒sasi’l-enbiyâ’ (Dârü’l-kütübi’l-M─▒sriyye, Tal‘at, Mecmû‘, nr. 283).

7. Makale fi’l-menhiyyât (Tahran Üniversitesi Hukuk Fakültesi Ktp., nr. 251).

8. Kelâmü (Kelimâtü) Sehl b. ‘Abdillâh et-Tüsterî (Süleymaniye Ktp., Esad Efendi, nr. 3527; Köprülü Ktp., nr. 727/1).

Eserin bir ba┼čka nüshas─▒, Kelimâtü’l-imâmi’r-rabbânî Sehl b. ‘Abdillâh et-Tüsterî ad─▒yla ─░stanbul Üniversitesi Kütüphanesi’nde kay─▒tl─▒d─▒r (AY, nr. 4089). Köprülü Kütüphanesi’nde bulunan mecmuan─▒n içinde Kitâbü’┼č-┼×erh ve’l-beyân limâ e┼čkele min kelâmi Sehli’t-Tüsterî adl─▒ bir risâle yer almaktad─▒r (nr. 727/2). Bu risâle Ebü’l-Kas─▒m es-S─▒k─▒llî’nin (ö. 423/1032) yapt─▒─č─▒ ┼čerhleri içermektedir. Tüsterî’nin kaynaklarda ad─▒ geçen di─čer baz─▒ eserleri de ┼čunlard─▒r: el-Gaye li-ehli’n-nihâye, Mevâ’izu’l-’ârifîn, Deka’iku’l-muhibbîn (Reka’iku’l-muhibbîn), Cevâbâtü ehli’l-yakin, Kitâbü’l-Mîsâk, Selsebîlü Sehliyye. Massignon son eserin Sehl et-Tüsterî’ye nisbetine ku┼čkuyla bakmaktad─▒r (Tefsîrü’t-Tüsterî, ne┼čredenin giri┼či, s. 8-12; Böwering, The Mystical Vision, s. 8-18).


Dipnotlar
click women cheat on men what makes husbands cheat

Hocalar─▒    

├ľ─črencileri    

H. Bilgi Kaynaklar─▒
women cheat on their husbands married men having affairs unfaithful wife
click beautiful women cheat what makes husbands cheat

Yazara Ait Ses Dosyalar─▒
# Media Ad─▒

Yazara Ait Videolar
# Media Ad─▒

Yazara Ait G├Ârsel Eserler
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 22.06.2015



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...