E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Dad Harfi ─░le Z─▒ Aras─▒ndaki Fark Ve T├╝rkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n K├Âkeni

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
├ľnder Nar K─▒raat T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
 
       
Makale No: 2122 Hit : 22658 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣
2 Allah / ěž┘ä┘ä┘ç

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yard─▒m Edilmesi Caiz midir?
2 Yeni├ža─č Dini ( Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler II )
3 Vas─▒l b. Atan─▒n Ra Hutbesi / ě«ěĚěĘěę ěž┘äě▒ěžěí ┘ä┘łěžěÁ┘ä ěĘ┘ć ě╣ěĚěžěí ěž┘ä┘ůě╣ě¬ě▓┘ä┘Ő
4 Tefriciyye Salat─▒ ve ┼×irk Olmas─▒ ─░ddias─▒
5 T.C Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒n─▒n Organ Naklinin Caiz Oldu─čuna Dair 3 Mart 1990-13 Say─▒l─▒ Fetvas─▒
6 Sosyalizm ve Din ├ťzerine
7 Sevginle Yanmadan Ald─▒─č─▒m Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramlar─▒ ve T├╝rk├že Akaid Kitaplar─▒ndaki ─░├žeri─či / ┘ů┘ü┘ç┘ł┘ů ěž┘äě│┘ä┘ü ┘ł ěž┘äě│┘ä┘ü┘Őěę ┘ł ěžě│ě¬ě╣┘ůěž┘äěžě¬┘çěž ┘äě»┘Ő ěž┘äěžě│ěžě¬ě░ěę ěž┘äěžě¬ě▒ěž┘â ┘ł ěž┘ä┘ůěÁěžě»ě▒ ěž┘äě¬ě▒┘â┘Őěę ěž┘äěžě╣ě¬┘éěžě»┘Őěę
9 R├╝ya ve ─░stiharenin Dindeki yeri
10 ├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri
13 Kurana G├Âre S├╝nnetin Korunmu┼člu─ču ve Delilleri
14 Kuran ├ľ─čretimini ├ťcretle Yapman─▒n Cevaz─▒n─▒ ├ľrfe Dayal─▒ H├╝k├╝mler Ba┼čl─▒─č─▒ Alt─▒nda ─░ncelemesi Hakk─▒nda
15 Kad─▒nlar─▒n S├╝nneti Meselesi / ěş┘â┘ů ěž┘äě«ě¬ěž┘ć ě╣┘ćě» ěú┘ç┘ä ěž┘äě╣┘ä┘ů
16 ─░nsan Bilinmezi ( Dr. Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler I )
17 ─░mamlar Kurey┼čten Olacakt─▒r Hadisiyle Alakal─▒ Y├╝z Rivayet / ┘ůěžěŽěę ě▒┘łěž┘Őěę ěş┘ł┘ä ┘éě▒ě┤┘Őěę ěž┘äě«┘ä┘Ő┘üěę
18 ─░mam Suyutinin el ─░tkan fi Ulumil Kuran ─░simli Eseri Hakk─▒nda / ěş┘ł┘ä ┘âě¬ěžěĘ ěž┘äěžě¬┘éěž┘ć ┘ü┘Ő ě╣┘ä┘ł┘ů ěž┘ä┘éě▒ěú┘ć ┘ä┘äě│┘Ő┘łěĚ┘Ő
19 ─░mam Ebu Hanifenin Kelamc─▒l─▒─č─▒
20 ─░mam Ebu HanifeÔÇÖye G├Âre Hz. Muhammed sas in Peygamberli─čine ─░man─▒n H├╝km├╝
21 ─░lhad Dini ( Tanr─▒ Tan─▒mazl─▒k ) Ateizm
22 ─░bn Kudamenin Haberi S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri
23 Haberi S─▒fatlara ─░manda Manan─▒n Allah─▒n ─░lmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonu├žluluk Kanununun Ele┼čtirisi )
25 Ehli Kitab─▒n Peygamberimize ─░man etmeden Cennete Girmesi ─░nanc─▒n─▒n H├╝km├╝
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi ─░le Z─▒ Aras─▒ndaki Fark Ve T├╝rkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n K├Âkeni
28 ├ça─č─▒m─▒z ve ─░slam
29 Bertrand Russellin G├Âr├╝┼čleri Hakk─▒nda

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
Kur'an ─▒ kerim, Allah teala'n─▒n en son indirdi─či kitapt─▒r. O'ndan ─░slam─▒n inan├ž, amel ve ahlak ├Âl├ž├╝leri al─▒n─▒r. Lafz─▒ ve manas─▒ ─░slam dininin en temel bilgi kayna─č─▒d─▒r. Lafz─▒ da manas─▒ da ilahi koruma vadiyle korunmaktad─▒r. Kur'an─▒ kerim'in korunmas─▒nda esas ezberden nakli olmakla birlikte yaz─▒yla korunmas─▒ da tevat├╝rle sabittir. Okunu┼č ┼čekilleri de tevat├╝rle sabittir. Kur'an nakli konusunda otorite; k─▒raat ulemas─▒d─▒r. Bununla birlikte 1000'li hicri y─▒llardan sonra k─▒raat ilmiyle de me┼čgul olmu┼č Sa├žakl─▒zade el Mar'a┼či isimli bir ilim adam─▒ dad harfinin mahreci konusunda bir tesbitte bulunup m├╝tevatir olmamas─▒na ra─čmen bunu m├╝tevatir k─▒rat ilmi m├╝fredat─▒na al─▒nca bu konu k─▒raat ilmiyle me┼čgul olanlar─▒n g├╝ndemine girmi┼čtir. G├╝n├╝m├╝zde ''ala fetretin mine'r-rusul'' denebilecek bir durum sebebiyle ├╝lkemizde dad'─▒n m├╝tevatir olan s─▒fat ve edas─▒ Z─▒ harfine benzer ┼čekilde okunmaya ba┼član─▒nca T├╝rkiye'deki haf─▒zlarla di─čer ─░slam d├╝nyas─▒ndaki haf─▒zlar─▒n edalar─▒nda bu konuda bir farkl─▒l─▒k olu┼čmu┼č, konu bu sebeple esas mercii olan k─▒raat ulemas─▒na ve k─▒rat ilminin temel kaynaklar─▒na d├Ând├╝r├╝lme gere─či ortaya ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. T├╝rkiye'de z─▒ harfi ─░stanbul tariki diye an─▒lan ne┼čr yoluyla m├╝tevatir olarak naklediliyor zannedilmektedir. Ve bu ├žer├ževede 30-40 y─▒ld─▒r ├Â─črencilere bu eda sahih k─▒raat olarak ├Â─čretilmektedir. Makalemiz bu konunun k─▒raat ilmindeki yerini ve do─čruluk a├ž─▒s─▒ndan durumunu ele alacakt─▒r.
husbands who cheat why do married men cheat on their wives dating for married men
free abortion pill questions about abortion pro life abortion
treatment of aids early hiv symptoms in men aids pictures
bystolic coupon site coupons for bystolic
gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen
cialis discount coupon coupons for prescription drugs

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi Eski Eserler Dergisi 1. Say─▒
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

Dad- ě Harfi ─░le  Z─▒- 쪠 Aras─▒ndaki Fark Ve Türkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n Kökeni
Giri┼č:
Kur'an ─▒ Kerim, Allah teala'n─▒n en son indirdi─či kitapt─▒r. O'ndan  ─░slam─▒n inanç, amel ve ahlak ölçüleri al─▒n─▒r. 
Lafz─▒ ve manas─▒ ─░slam dininin en temel bilgi kayna─č─▒d─▒r. Lafz─▒ da manas─▒ da ilahi koruma vadiyle korunmaktad─▒r.
Kur'an─▒ Kerim'in korunmas─▒nda esas ezberden nakli olmakla birlikte  yaz─▒yla korunmas─▒ da tevatürle sabittir. Okunu┼č ┼čekilleri de tevatürle sabittir.
Kur'an nakli konusunda  otorite; k─▒raat ulemas─▒d─▒r. Bununla birlikte  1000'li hicri y─▒llardan sonra  k─▒raat ilmiyle de me┼čgul olmu┼č Saçakl─▒zade  el Mar'a┼či isimli bir ilim adam─▒  dad harfinin mahreci konusunda bir tesbitte bulunup  mütevatir olmamas─▒na ra─čmen bunu mütevatir k─▒rat ilmi müfredat─▒na al─▒nca  bu konu  k─▒raat ilmiyle me┼čgul  olanlar─▒n gündemine girmi┼čtir. 
Günümüzde ''ala fetretin mine'r-rusul''  denebilecek bir durum sebebiyle ülkemizde dad'─▒n mütevatir olan s─▒fat ve edas─▒  Z─▒ harfine benzer ┼čekilde okunmaya ba┼član─▒nca  Türkiye'deki haf─▒zlarla di─čer ─░slam dünyas─▒ndaki haf─▒zlar─▒n edalar─▒nda bu konuda bir farkl─▒l─▒k olu┼čmu┼č, konu bu sebeple esas mercii olan k─▒raat ulemas─▒na ve k─▒rat ilminin temel kaynaklar─▒na döndürülme gere─či ortaya ç─▒km─▒┼čt─▒r.
Türkiye'de  z─▒ harfi ─░stanbul tariki diye an─▒lan ne┼čr yoluyla  mütevatir olarak naklediliyor zannedilmektedir. Ve bu çerçevede 30-40 y─▒ld─▒r ö─črencilere bu eda sahih k─▒raat olarak ö─čretilmektedir.
Makalemiz bu konunun k─▒raat ilmindeki yerini  ve do─čruluk aç─▒s─▒ndan durumunu ele alacakt─▒r.

Konu a┼ča─č─▒daki usulle incelenecektir.
1-Problemin Mahiyeti 
2-Dad harfinin z─▒ harfi gibi okunmaya ba┼članmas─▒n─▒n tarihi ve me┼čhur savunucular─▒ 

3-Trabzon Yöresi Ulemas─▒n─▒n Aras─▒nda Dad' ─▒n Z─▒ Olarak Okunmas─▒ Gelene─činin Kökeni
Saçakl─▒zade
4-Dad Harfinin Z─▒ Harfi Gibi Okunmas─▒n─▒n Caiz Olmayaca─č─▒n─▒ Savunanlar Ve Görü┼člerinin Hulasas─▒ Ve Delilleri [1]

 

1-Problemin Mahiyeti
Ülkemizde önceleri bir ilim adam─▒n─▒n ve ö─črencilerinin ; daha sonra Trabzon kökenli ilim adamlar─▒n─▒n; en sonunda da Cumhuriyet döneminin 70'li y─▒llar─▒ndan sonra Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒'n─▒n sahiplendi─či; ''Türk Tarz─▒'' -''─░stanbul Tariki '' gibi isimlerle adland─▒r─▒lan yöneli┼č vard─▒r.

Yine ülkemizde baz─▒lar─▒, k─▒raat ilminin birkaç konusunda, k─▒raat ilmindeki mukarrar olan usullerin ya d─▒┼č─▒na ç─▒karak ya da me┼čhur olmayan yorumlar─▒n─▒ alarak, Türk tarz─▒ olu┼čturma e─čilimine girmi┼člerdir. Bu noktada istanbul tariki ile türk tarz─▒’n─▒n ayr─▒ld─▒─č─▒  gözlemlenmektedir. Mesela, meddi laz─▒m'─▒n miktar─▒ ile alakal─▒ ölçülendirme konusundaki ihtilaf suri’dir. Tan─▒mlamalar incelendi─činde bu anla┼č─▒lmaktad─▒r. Mim’in iklab'─▒ndaki farkl─▒l─▒k sahih ve caiz iki vecihtir. Ama ''dad harfi''nin ''z─▒'' ┼čeklinde okunmas─▒ k─▒raat ilminde asl─▒ olmayan bir uygulamad─▒r. 

Irak'taki yayg─▒n olan  dad harfindeki bir telaffuz ┼čekli, önce lu─čavi aç─▒dan ─░bn ─×an─▒m taraf─▒ndan kuralla┼čt─▒r─▒lm─▒┼č, sonra bu lehçenin s─▒hhatinin isbat─▒ ve te┼črifi için , lehçe kuran k─▒raatine de tatbik edilmek istenmi┼č, sonralar─▒ bu tesbiti ilimlerin tasnifi üzerine eser veren Saçakl─▒zade mant─▒ksal aç─▒dan ilimlerin tertibine yeni bir bak─▒┼č aç─▒s─▒ getirmeye çal─▒┼čt─▒─č─▒ ‘’cuhdu’l –muk─▒l’’ ve ┼čerhinde, k─▒raat ilmi meseleleri aras─▒nda asl─▒ olan müsellem bir kuralm─▒┼č gibi zikretmi┼čtir. Ve bu anlay─▒┼č─▒n─▒ ders ald─▒─č─▒ hocalar─▒ vas─▒tas─▒yla M─▒s─▒r'l─▒ kurralara umumen nisbet ederek k─▒raat ilminin üzerinde icma olan kurallar─▒na ayk─▒r─▒ bir i┼č yapm─▒┼čt─▒r. 
Ülkemizde ise k─▒raat tarihinde var oldu─ču anlardan itibaren (tart─▒┼č─▒lmaya ba┼čland─▒─č─▒ H. 1100 li y─▒llar)   genele yay─▒lmasa da bir ┼čekilde varl─▒─č─▒n─▒ devam ettirmi┼čtir. 
Cumhuriyetin ilk y─▒llar─▒ndaki s─▒k─▒nt─▒l─▒ ortam sebebiyle kaybolan ilmi gelenekle birlikte, ilim do─čuda medreselere; bat─▒da evlere; kuzeyde ise Trabzon ve Rize civar─▒na; iç anadoluda Konya ve Kayseri'ye hapsolunmu┼č; oralardaki korunan ilim de─čerleri aras─▒nda k─▒raat olmad─▒─č─▒ndan, Trabzon-Rize de Saçakl─▒zadeler kanal─▒yla var olan anlay─▒┼č istanbul’a ve daha sonra da k─▒raat camias─▒na egemen anlay─▒┼č haline gelmi┼čtir. 

Mesele ┼čudur; Saçakl─▒zade'nin k─▒raat ilmini ö─čretirken geli┼čtirdi─či bu yorum ,lugavi aç─▒dan  bir lehçeye dayansa da  mütevatir de─čildir ve okuma olarak  Allah Rasulunden duyulmam─▒┼čt─▒r. Uygulama ─░stanbul tarikinde de M─▒s─▒r tarikinde de yoktur.  

─░stanbul tariki denilen usul de bize M─▒s─▒r Kurra's─▒ yoluyla intikal etmi┼čtir. ─░mam el Cezeri'nin en Ne┼čr'ini esas al─▒r ama en Ne┼čr'de bu iddian─▒n asl─▒ sabit de─čildir. M─▒s─▒r tariki denilen tarik, ─░mam e┼č ┼×at─▒bi'nin H─▒rzu'l-emani'sine dayan─▒r. O'nda da bu iddian─▒n asl─▒ yoktur

Bugün Saçakl─▒zade'nin yakla┼č─▒k 300 y─▒ld─▒r bizzat ─░stanbul kurras─▒ taraf─▒ndan hatas─▒ isbat edilmi┼č ve engellenmi┼č anlay─▒┼č─▒, ─░stanbul’a ve ülkemiz geneline neredeyse egemen olmu┼čtur. Bu eda ┼čekli ve uygulaman─▒n do─črusuna rucu ettirilmesi ise ülkemiz ilim çevrelerinin sorumlulu─čudur.

 

2-Dad Harfinin Z─▒ Harfi Gibi Okunmaya Ba┼članmas─▒n─▒n Tarihi Ve Me┼čhur Savunucular─▒

10. hicri y─▒l─▒n sonlar─▒nda dil ara┼čt─▒rmac─▒lar─▒ aras─▒nda dad harfinin z─▒ harfine benzedi─či tesbitini yapan bir grup ara┼čt─▒rmac─▒ k─▒raat alimlerinin ö─čretilerine kar┼č─▒ ç─▒k─▒p bu görü┼člerini seslendirmeye ba┼člad─▒lar. Bu konuda ilk eser veren ─░bn Ganim el Makdisi’dir. Bu─čyetu'l- murtad li tashihi harfi'd-dad [2].
 

─░bn Gan─▒m'─▒n bu fikirleri Allame ┼×ehaze el Yemeni taraf─▒ndan ele┼čtirildi ve etkisi olmad─▒.
Kaybolmaya yüz tutmu┼čken bu defa Saçakl─▒zade Muhammed el-Mar'a┼či bu konuyu tekrar ele al─▒p gündem yapt─▒ ve konuyu yazd─▒─č─▒ cühdul muk─▒l isimli eserinde savundu. 
Eseri 1150 h. y─▒llar─▒nda dönemin istanbul ┼čeyhul kurras─▒  Ebu Abdullah Muhammed Yusuf Efendizade'nin eline geçti. Dad harfinin tahrifini içeren görü┼čleri görünce bu görü┼člerin hatas─▒n─▒ ihtiva eden bir eser kaleme ald─▒. ''Hidayetu’t-tullab fi’n-nutki bi’d-dad ala sebili’s-savab''.

Daha sonra Haf─▒z ─░smail el Konevi 'de ''ed-Dad ve Ahkamuha'' isimli bir eser yazarak Saçakl─▒zade’ye red verdi. 
Daha sonralar─▒ da dad harfinin okunu┼čunun z─▒ gibi olmas─▒ iddias─▒na k─▒raat alimlerinin redleri devam etti . Köprülü Faz─▒l Mustafa Pa┼ča’n─▒n M─▒s─▒r'dan davet edip getirdi─či Allame ve ─░stanbul Reisu'l-Kurras─▒ Ali el Mansuri, ''Reddu’l-ilhad fi’n-nutki bi’d-dad'' , ve ─░mam Abdul─čani en Nablusi' nin ''el iktisad fi’n-nutki bi’d-dad''
isimli eserlerini bu konuya hasretmi┼člerdir.
K─▒raat ulemas─▒n─▒n bu ┼čiddetle kar┼č─▒ ç─▒k─▒┼člar─▒ neticesinde  azalan bu hatal─▒ okuyu┼č, H. 1280  y─▒l─▒nda o s─▒ralar M─▒s─▒rda bulunan  Bursevi Süleyman Efendi ‘ye el bu─čye ve cuhdu'l-mukil risalelerinden birer nushas─▒ ula┼č─▒pta bunlar─▒ telh─▒s edip ne┼čretmesinin akabinde tekrar tart─▒┼čma konusu haline geldi. 
Tart─▒┼čmalar sonucunda olay dönemin el Ezher ┼×eyhi vekillerinden Allame Halife es S─▒fati’ ye intikal ettirildi. K─▒raat Ulemas─▒n─▒n delilleri kar┼č─▒s─▒nda cevaplar─▒ yetersiz bulunup tevbeye davet edildi ve o da tevbe etti.
H. 1293 lerde bir ba┼čka Ezherli Muhammed Ali el-Asyuti ayn─▒ fikirlerle gündeme geldi. Ve yine dönemin Reisu'l Kurras─▒ taraf─▒ndan ifham edilip tevbeye davet edildi. Ama tevbe etmeyip fikirlerinde ─▒srar etti. Ve hakk─▒nda sürgün karar─▒ verildi. 
H. 1327 lerde Muhammed el-Beyyumi el-Minyevi benzer iddialar─▒ seslendirince , ┼×eyh Hassune en Nevavi'nin huzuruna davet edildi. ┼×eyhul Makari el-M─▒sriyye (M─▒s─▒r Reisu'l-Kurra's─▒) Ahmed er Rufainin de haz─▒r bulundu─ču bir celsede ikna edildi ve hatas─▒ndan döndü. 
H. 1355 lerden günümüze kadar da  bu hatal─▒ uygulamay─▒ savunan ya da destek veren ilim adamlar─▒ zaman zaman bu görü┼čleri seslendirmeye devam ettiler. 

3-Trabzon Yöresi Ulemas─▒n─▒n Aras─▒nda Dad ‘─▒n Z─▒ Olarak Okunmas─▒ Gelene─činin Kökeni 
Saçakl─▒zade ailesi esasen Trabzon rumlar─▒ndan bir ailedir. Bu ailenin çocuklar─▒ndan iki ki┼či Hz. Ömer dönemlerinde ┼×am bölgesine hr─▒stiyan ö─čretisinde derinle┼čmek için gittiler. Ama orada ─░slam'la tan─▒┼čt─▒lar. Ve müslüman oldular. Trabzon'daki aile ve etraflar─▒ndan çekindikleri için oraya dönmeyip Mara┼č'a yerle┼čtiler. Ailenin birkaç ku┼čak sonraki neslinden yeti┼čen Muhammed el Mar'a┼či daha sonra Saçakl─▒zade olarak ün salm─▒┼čt─▒r. Mara┼č yöresinde ald─▒─č─▒ e─čitimden sonra ┼×am'a gidip ─░mam en Nablusi'den ve di─čer ┼×am ulemas─▒ndan ilimleri okuyup icazet alarak geri Mara┼ča dönmü┼č ve islami ilimleri ne┼čretmekle me┼čgul olmu┼čtur.  O'ndan da faydalanan karde┼či ve baz─▒ yak─▒nlar─▒ bu dönemlerde Trabzon yöresine ziyarete gitmi┼č ve kökenlerini aram─▒┼člar ve Trabzon çevresinde rumlar─▒n hidayetine vesile olmu┼člard─▒r. 
Trabzon'daki Mara┼č caddesi bu Mara┼č'tan gelen ulema ve fuzalaya atfen bu isimle an─▒l─▒r. 
Trabzon kökenli olarak DAD harfinin ZI olarak okunmas─▒ gelene─či de bu yolla Saçakl─▒zadeler vas─▒tas─▒yla Trabzonlu hocalara sirayet etmi┼č olsa gerektir.

 

4-Dad Harfinin Z─▒ Harfi Gibi Okunmas─▒n─▒n Caiz Olmayaca─č─▒n─▒ Savunanlar Ve Görü┼člerinin Hulasas─▒ Ve Delilleri
1- K─▒raatler tevatürle sabit olur.[3] Bu eda'n─▒n uygulamas─▒ ve kendisi mütevatir de─čildir. 
2- K─▒raatler efendimize kadar senedle sabit olur. Bu eda (uygulama)'n─▒n senedi yoktur. ─░lk defa k─▒raat ilmi bünyesine sokan Saçakl─▒zade’dir. Saçakl─▒zade, ─░bn Gan─▒m’─▒n lu─čavi tesbitini k─▒raat ilmi mesaili aras─▒na ilimlerin tensik ve tertibindeki mant─▒ksal düzenleme gayretine uydu─ču için sokmu┼čtur. Ama ele┼čtirilmi┼čtir. 
3- Salt lu─čavi delile dayan─▒larak kuran k─▒raati uygulamas─▒ isbat edilmesi ve Kur'an'─▒n ona göre okunmas─▒ caiz de─čildir. 
─░bn el Cezeri bu konuda ┼čöyle der. [4]
┘äěž ě¬ě╣┘ů┘ä┘łěž ┘ü┘Ő ě┤┘Őěí ┘ů┘ć ěşě▒┘ł┘ü ěž┘ä┘éě▒ěó┘ć ě╣┘ä┘ë ěž┘äěú┘üě┤┘ë ┘ü┘Ő ěž┘ä┘äě║ěę ěú┘ł ěž┘äěú┘é┘Őě│ ┘ü┘Ő ěž┘ä┘äě║ěę ěž┘äě╣ě▒ěĘ┘Őěę ěĘ┘ä ěžě╣┘ů┘ä ě╣┘ä┘ë ěž┘äěúěźěĘě¬ ┘ü┘Ő ěž┘äěúěźě▒ ┘łěž┘äěúěÁěş ┘ü┘Ő ěž┘ä┘ć┘é┘äěî ┘łěąě░ěž ěźěĘě¬ě¬ ě▒┘łěž┘Őěę ┘ä┘ů ┘Őě▒ě»┘çěž ┘é┘Őěžě│ ě╣ě▒ěĘ┘Őěę ┘äěú┘ć ěž┘ä┘éě▒ěžěíěę ě│┘ćěę ┘ůě¬ěĘě╣ěę ┘ŐěČěĘ ┘éěĘ┘ł┘ä┘çěž ┘łěž┘ä┘ůěÁ┘Őě▒ ěą┘ä┘Ő┘çěž.
Ayr─▒ca el Cezeri'nin ┼ču ifadelerini de mülahaza ediniz;
'' ...Arapça’dil kurallar─▒na uygun olan, Osman mushaflar─▒yla uyumlu ve senedi sahih olan bütün k─▒raatlar sahihdir... Bu ┼čartlardan biri eksikse... zay─▒f, ┼čaz ve bat─▒ld─▒r...”[5]

 

  •  
  • [1] Bir ba┼čl─▒k açarak konunun k─▒raat kitaplar─▒ndaki dad harfinin s─▒fat─▒yla ZI harfinin s─▒fatlar─▒ hakk─▒ndaki farkl─▒l─▒klar ve mahrecleri hakk─▒ndaki veriler aç─▒s─▒ndan da incelenmesi uygun olacakt─▒r. Ama esasen k─▒raat hocalar─▒n a─č─▒zlar─▒ndan al─▒nmas─▒ gereken ve kitaplara da bilgi olarak dayand─▒r─▒lmas─▒ gereken bir ilim oldu─čundan konuyla alakal─▒ kaynak kitaplar─▒n kay─▒tlar─▒n─▒ f─▒k─▒h dersleri kitapl─▒k grubumuza eklemekle iktifa edece─čim.

  • [2] ěĘě║┘Őěę ěž┘ä┘ůě▒ě¬ěžě» ěĘě¬ěÁěş┘Őěş ěşě▒┘ü ěž┘äěÂěžě») (

  • [3]  Bkz. ─░bnu'l-Cezeri, en Ne┼čr fi'l-k─▒raati'l-a┼čr, I.10

  • [4]  Bkz. ─░bnu'l-Cezeri, en Ne┼čr fi'l-k─▒raati'l-a┼čr, I.38 vd. 

  • [5]  Bkz. ─░bnu'l-Cezeri, en Ne┼čr fi'l-k─▒raati'l-a┼čr, I.9


  • Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
    # Makaleler Ad─▒
    Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

    ! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
    ├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

    Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Muhammed Ender / 24.08.2015



    Eski Eserler


    Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

    Hesap ─░┼člemleri

    ├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

    Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...