f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

Usuluddin

ěžěÁ┘ł┘ä ěž┘äě»┘Ő┘ć

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1269  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
Abd├╝lkahir el Ba─čdadi Kelam
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Yazma - Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1269 Hit : 7065 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 Usuluddin / ěžěÁ┘ł┘ä ěž┘äě»┘Ő┘ć
2 el Fark Beyne el F─▒rak / ěž┘ä┘üě▒┘é ěĘ┘Ő┘ć ěž┘ä┘üě▒┘é

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

Us├╗luÔÇÖd-Din 
Abd├╝lkahir el-Ba─čd├ód├«ÔÇÖnin (├Â. 429/1037-38) kel├óma dair eseri.

Eserin ad─▒ mukaddimede zikredilmemekle birlikte ÔÇťBu, us├╗l├╝ÔÇÖd-d├«nden olan on be┼č asl─▒ anlatt─▒─č─▒m─▒z kitapt─▒rÔÇŁ ┼čeklindeki ifadede yer almaktad─▒r. Eser K├╝t├╝b├« ve S├╝bk├« taraf─▒ndan Kit├ób├╝'l-├Äm├ón ve us├╗l├╝h ad─▒yla kaydedilmi┼čtir (Fev├ót├╝ÔÇÖl-Vefey├ót, II, 372; Tabakat, V, 140). Muhtemelen bunun sebebi m├╝ellifin, el-Esm├ó ve's-s─▒f├ótÔÇÖ─▒nda ÔÇťel-Kit├ób ellez├« efredn├óhu f├« mes├óiliÔÇÖl-├«m├ón ve us├╗lih├« ve ebv├óbih├« ve fus├╗lihÔÇŁ bi├žiminde bu kitaba at─▒fta bulunmas─▒d─▒r (R├ó┼čid Efendi Ktp., nr. 497, vr. 177b).
K├ótib ├çelebi eseri Kit├ób├╝'l-Us├╗li'd-d├«niyye ismiyle zikretmi┼č (Ke┼čf├╝ÔÇÖz-zun├╗n, II, 1392), Zirikl├«, matbu Us├╗l├╝'d-d├«nÔÇÖi kaydettikten sonra m├╝ellife el-├Äm├ón ve us├╗l├╝h adl─▒ ba┼čka bir kitap nisbet etmi┼čtir (el-A"l├óm,IV, 48). Brockelmann ise RitterÔÇÖin verdi─či kay─▒tlara dayanarak Us├╗l├╝'d-d├«n ad─▒n─▒ kullanm─▒┼čt─▒r (bk. bibl.). Ger├žekten Abd├╝lkahir el-Ba─čd├ód├«ÔÇÖnin g├╝n├╝m├╝ze ula┼čmayan el-├Äm├ón ve us├╗l├╝h adl─▒ bir eserinin bulunmas─▒ ihtimal dahilindedir; ├ž├╝nk├╝ Us├╗l├╝'d-d├«nÔÇÖde iman─▒ te┼čkil eden unsurlar tart─▒┼č─▒l─▒rken bu konunun sadece imana tahsis edilen bir kitapta ayr─▒nt─▒l─▒ bi├žimde ele al─▒nd─▒─č─▒ kaydedilmektedir (s. 251, 270).
Sade bir dille kaleme al─▒nan Us├╗l├╝'dd├«n k─▒sa bir mukaddimenin ard─▒ndan on be┼č asla ve her as─▒l on be┼č meseleye ayr─▒lm─▒┼čt─▒r. Mukaddimede m├╝ellif on be┼č asl─▒ s─▒ralam─▒┼č, ard─▒ndan reÔÇÖy ve hadis ehlince iman esaslar─▒n─▒n bundan ibaret oldu─čunu s├Âylemi┼č, eserinin 225 meseleyi kapsad─▒─č─▒n─▒ belirtmi┼čtir.
Ba─čd├ód├« on be┼č as─▒ldan her birinin ba┼č─▒nda i├žerdi─či on be┼č meseleyi de zikretmi┼čtir. Us├╗l├╝'d-d├«nÔÇÖin muhtevas─▒n─▒ alt─▒ b├Âl├╝m halinde ele almak m├╝mk├╝nd├╝r.
─░lk b├Âl├╝m birinci as─▒ldan ibaret olup bilgi ve varl─▒k bahislerine ayr─▒lm─▒┼čt─▒r. M├╝ellif burada ilmin tarifini yapt─▒ktan sonra S├╗fest├óiyyeÔÇÖnin varl─▒k hakk─▒ndaki olumsuz anlay─▒┼č─▒n─▒ ele┼čtirmi┼č, ilmin di─čer arazlar gibi m├╝stakil bir m├óna halinde ├ólimde bulundu─čunu belirtmi┼č, buna kar┼č─▒ ├ž─▒kan Dehriyye ve MuÔÇśtezile mensuplar─▒n─▒ tenkit etmi┼čtir. Ard─▒ndan ilimleri b├Âl├╝mlere ay─▒r─▒p k─▒saca anlatm─▒┼č, bilgi vas─▒talar─▒ndan olan be┼č duyuya ve ak─▒l yoluyla bilgi edinmeye de─činmi┼č, yine bilgi edinme yollar─▒ndan birini te┼čkil eden haber konusunu ele al─▒p k─▒s─▒mlar─▒ m├╝tev├ótir, ├óh├ód ve ikisi aras─▒nda yer alan m├╝stef├«z ad─▒yla a├ž─▒klam─▒┼čt─▒r. Duyu ve haber d─▒┼č─▒ndaki nazar├« ilimler akl├« istidl├ól, tecr├╝be ve gelenekler, dinin sundu─ču bilgiler ve ilham yoluyla bilinenler ┼čeklinde b├Âl├╝mlenmi┼č, daha sonra Kitap ve S├╝nnet, icm├ó ve k─▒yasa temas edilmi┼č, ilim veya amel gerektirmeleri a├ž─▒s─▒ndan m├╝tev├ótir ile ├óh├ód haberlere dair bilgi verilmi┼čtir. B├Âl├╝m├╝n sonunda ak─▒lla ve sadece ┼čeriat yoluyla bilinebilecek hususlarla bunlar─▒n do─čuraca─č─▒ din├« sorumluluk ├╝zerinde durulmu┼č, dolay─▒s─▒yla fetret ehlinin ├óhiretteki konumuyla ilgili tart─▒┼čmalara ─▒┼č─▒k tutulmu┼čtur.
Us├╗l├╝'d-d├«nÔÇÖin 2-6. as─▒llar─▒ kel├óm ilminin ul├╗hiyyet bahislerine dair olup kitab─▒n ├╝├žte birini a┼čan bir hacme sahiptir. Burada ├Ânce cevher ve araz yoluyla ├ólemin yarat─▒lm─▒┼čl─▒─č─▒n─▒n ispat─▒na ├žal─▒┼č─▒lm─▒┼č, bu meyanda cevherlerin ve ├Âzellikle arazlar─▒n varl─▒─č─▒, arazlar─▒n k─▒s─▒mlar─▒, s├╝reklilik arzet- meyi┼čleri, cisimlerin arazlardan ayr─▒ bulunamay─▒┼č─▒, dolay─▒s─▒yla f├óni olu┼ču ele al─▒nm─▒┼č, arz─▒n ve sem├óv├ót─▒n hareket veya s├╝-k├╗n halinde bulunu┼čuna de─činilmi┼č, bunlardan meydana gelen ├ólemin de f├óni oldu─čunun kan─▒tlanmas─▒na ├žal─▒┼č─▒lm─▒┼čt─▒r.
Her yarat─▒lm─▒┼č─▒n bir yarat─▒c─▒s─▒n─▒n bulunaca─č─▒ tezinden hareketle AllahÔÇÖ─▒n varl─▒─č─▒n─▒n ispat─▒na giri┼čilmi┼č, OÔÇÖnun kad├«m ve kendinden mevcut (k─▒y├óm bi-nefsih├«) oldu─ču belirtilmi┼č, selb├« / tenzih├« s─▒fatlar─▒ meyan─▒nda mek├ón i┼čgal etmedi─či, yarat─▒lm─▒┼člara ├Âzg├╝ acz vb. niteliklerden uzak bulundu─ču ispat edilmi┼čtir. Cen├ób-─▒ HakkÔÇÖ─▒n s├╝b├╗t├« s─▒fatlar─▒ kudret, ilim, hayat, irade, semÔÇś, basar ve kel├óm s─▒ralamas─▒yla ele al─▒n─▒p ezel├« olduklar─▒ belirtilmi┼čtir. M├╝ellif bu arada basar s─▒fat─▒ m├╝nasebetiyle r├╝ÔÇÖyetullah konusunu da i┼člemi┼č, ayr─▒ca z├ót-─▒ il├óhiyyeye nisbet edilen ÔÇťvech, ayn, yed, ar┼č / istiv├óÔÇŁ gibi haber├« s─▒fatlar─▒ teÔÇÖvil etmi┼čtir. Onun ar┼č / isti- v├ón─▒n yorumu i├žin delil ┼čeklinde kulland─▒─č─▒ ┼čiirlerin kendisinden bir as─▒r ├Ânce ya┼čayan M├ót├╝r├«d├«ÔÇÖnin bu ba─člamda nakletti─či ┼čiirlerle ayn─▒ olu┼ču dikkat ├žekmektedir (Us├╗l├╝ÔÇÖdd├«n, s. 113-114; Kit├ób├╝ÔÇÖt-Tevh├«d, s. 111-112). Bu k─▒sm─▒n sonunda il├óh├« isimler ├že┼čitli y├Ânlerden b├Âl├╝mlenerek incelenmi┼č, ÔÇťAllahÔÇÖ─▒n adl ve hikmetiÔÇŁ ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒nda kader meselelerine yer verilmi┼č, bu arada efÔÇś├ól-i ib├ód, tevl├«d-tevell├╝d, hid├óyet- idl├ól, ecel ve r─▒z─▒k konular─▒ ele al─▒nm─▒┼čt─▒r.
Kitab─▒n 7-10. as─▒llar─▒ndan olu┼čan ├╝├ž├╝nc├╝ b├Âl├╝m├╝ n├╝b├╝vvet konular─▒na dairdir. Abd├╝lkahir el-Ba─čd├ód├« burada Hz. M├╗s├ó, ├Äs├ó ve Hz. MuhammedÔÇÖin n├╝b├╝vvetlerine ayr─▒ca yer vermi┼č, tafd├«l bahsini ele alm─▒┼č ve peygamberlerin ismet s─▒fat─▒ hakk─▒nda a├ž─▒klamalarda bulunmu┼čtur. Daha sonra m├╗cize ve kerametlere dair bilgi verilmi┼č, Hz. M├╗s├ó, ├Äs├ó ve Res├╗l-i EkremÔÇÖin m├╗cizelerine de─činilmi┼č, iÔÇśc├óz├╝ÔÇÖl-KurÔÇÖ├ón ile evliyan─▒n kerametleri anlat─▒lm─▒┼čt─▒r.
Dokuzuncu as─▒l ─░sl├ómÔÇÖ─▒n r├╝k├╝nleri hakk─▒nda olup ├Ânce ─░sl├ómÔÇÖ─▒n ┼čartlar─▒ say─▒lm─▒┼č, ard─▒ndan ke- lime-i ┼čeh├ódetle ba┼člay─▒p namaz, zek├ót, oru├ž ve hac konusunda f─▒kh├« bilgiler verilmi┼čtir. Cihad, mu├ómel├ót, rehin vb. meselelere temas edildikten sonra evlenme bo┼čanma konular─▒na, hadlere, haramlara-mu- bahlara, ├Âl├╝me ve cenaze h├╝k├╝mlerine de─činilmi┼č, ak─▒l ve ┼čeriat yoluyla bilinebilecek hususlarla ki┼činin sorumlulu─ču hakk─▒nda a├ž─▒klamalar yap─▒lm─▒┼čt─▒r. B├Âl├╝m├╝n sonlar─▒nda m├╝kellefiyetle emir, nehiy ve haber bahisleri ele al─▒nm─▒┼čt─▒r. Burada m├╝kellefiyetin m├ónas─▒ ve mahiyeti, k─▒s─▒mlar─▒, ┼čartlar─▒,
m├╝kellefe v├ócip olan hususlar, il├óh├« emir ve nehyin ifade etti─či sonu├žlar, haber ve ├že┼čitleri, m├╝cmel-m├╝fesser, efÔÇś├ól-i neb├« ve nesih konular─▒ ├╝zerinde durulmu┼čtur.
Us├╗l├╝'d-d├«nÔÇÖin d├Ârd├╝nc├╝ b├Âl├╝m├╝ ├óhiret hallerine dairdir. M├╝ellif yarat─▒lm─▒┼člar─▒n sona eri┼či (fen├ó) hakk─▒ndaki g├Âr├╝┼člere de─čindikten sonra fen├ón─▒n ger├žekle┼čme ┼čekli, ikinci hayat─▒n te┼čekk├╝l bi├žimi, ha┼črin cisman├« veya ruhan├« olu┼ču, cennet ve cehennemin halen bulunup bulunmad─▒─č─▒, ebed├« azab─▒n kimlere uygulanaca─č─▒, ┼čefaat, havz-─▒ kevser, s─▒rat, m├«zan, kabir hayat─▒ gibi meselelere k─▒saca temas etmi┼čtir. Ard─▒ndan iman-k├╝f├╝r, taat-m├ósiyet meselelerine yer verilmi┼čtir. ─░man─▒n artmas─▒- eksilmesi, imanda istisna, taklid├« iman, ├žocuklar─▒n iman─▒, erginlik ├ža─č─▒na gelmeden ├Âlen m├╝┼črik ├žocuklar─▒, fetret ehli gibi konular i┼člendikten sonra k├╝fr├╝ simgeleyen davran─▒┼člara de─činilmi┼č, taat ve m├ósiyetin k─▒s─▒mlar─▒ hakk─▒nda bilgi verilmi┼č, d├ór├╝ÔÇÖl-─░sl├óm ile d├ór├╝ÔÇÖl-k├╝fr├╝n tan─▒m─▒ yap─▒lm─▒┼čt─▒r.

─░m├ómet bahislerine ayr─▒lan be┼činci b├Âl├╝mde im├ómetin gereklili─či, devlet ba┼čka- n─▒n─▒n ta┼č─▒mas─▒ gereken ┼čartlar ve onun belirlenmesi ├╝zerinde durulmu┼č, Res├╗lullahÔÇÖ─▒n vefat─▒ndan sonra d├Ârt halifeye, bu m├╝nasebetle m├╝sl├╝manlar aras─▒nda ortaya ├ž─▒kan anla┼čmazl─▒klara temas edilmi┼čtir. Bu arada tafd├«l bahsi tekrar ele al─▒narak peygamberlerden sonra ashab─▒n faziletleri mukayese edilmi┼č, t├óbi├«n tabakalar─▒ belirtilmi┼č, erdemli kad─▒nlar─▒n fazilet kar┼č─▒la┼čt─▒rmas─▒ yap─▒lm─▒┼čt─▒r.
M├╝ellif kel├óm ilminin ├Ânderleri k─▒sm─▒nda Ehl-i s├╝nnetÔÇÖin ilk kel├ómc─▒s─▒ olarak Ali b. Eb├╗ T├ólibÔÇÖin, ard─▒ndan Abdullah b. ├ľmerÔÇÖin ve ba┼čkalar─▒n─▒n yer ald─▒─č─▒n─▒ belirtmi┼č, t├óbi├«n kel├ómc─▒lar─▒n─▒n ilki sayd─▒─č─▒ ├ľmer b. Abd├╝laz├«zÔÇÖi ve di─čerlerini zikretmi┼č, mezhep sahiplerinden Eb├╗ Han├«fe ile ┼×├ófi├«ÔÇÖye ve di─čerlerine de─činmi┼č, ÔÇťkitaplar─▒n─▒n d├╝nyay─▒ doldurdu─čunuÔÇŁ s├Âyledi─či Eb├╝ÔÇÖl-Hasan el-E┼čÔÇśar├«ÔÇÖyi kaydetmi┼čtir. Ashaptan ba┼člamak ├╝zere Ehl-i s├╝n- netÔÇÖin fakihlerini, Z├╝hr├«ÔÇÖden itibaren hadis├žileri, ─░br├óhim b. EdhemÔÇÖden itibaren tasavvuf ve ir┼čad ├Ânderlerini, K├╗fiyy├╗nÔÇÖdan Mufaddal ed-Dabb├« ve Basriyy├╗nÔÇÖdan Eb├╝ÔÇÖl-Esved ed-D├╝el├«ÔÇÖden ba┼člayarak nahiv ve lugat ehlini s─▒ralam─▒┼čt─▒r. Kitab─▒n be┼činci b├Âl├╝m├╝nde, m├╝ellif d├Âneminde Azerbaycan, Derbend (B├ób├╝lebv├ób), AfrikaÔÇÖn─▒n ├že┼čitli b├Âlgeleri, End├╝l├╝s, M├óver├ó├╝nnehir ve ├çinÔÇÖdeki T├╝rklerÔÇÖle di─čer yerlerdeki m├╝sl├╝man toplumlar─▒n S├╝nn├«, ehl-i had├«s, ┼×├ófi├« veya Hanef├« mezheplerine ba─čl─▒l─▒klar─▒ ifade edilmi┼čtir.
U┼č├╗l├╝'d-d├«nÔÇÖin son b├Âl├╝m├╝ k├ófirlerle bidÔÇśat ehline uygulanacak h├╝k├╝mler hakk─▒ndad─▒r. M├╝ellif sava┼č a├ž─▒labilecek k├ófirleri on be┼č grup halinde s─▒ralam─▒┼čt─▒r. Bu k─▒s─▒m, m├╝ellifin d├Ânemine kadar ─░sl├óm d├╝nyas─▒yla ili┼čkisi bulunan veya ─░sl├óm ├ólimlerince bilinen gayr-i ─░sl├óm├« gruplar hakk─▒nda ├Âzl├╝ bilgi i├žermesi bak─▒m─▒ndan ├Ânem ta┼č─▒maktad─▒r. Kendilerinden cizye al─▒n─▒p can g├╝venlikleri sa─članacak gruplar aras─▒nda S├óbi├«ler, yahudiler, h─▒ristiyanlar ve Mec├╗s├«lerÔÇÖden s├Âz edilmi┼č, ard─▒ndan fetret ehli, m├╝rtedler, B├ót─▒niyye, gul├ót-─▒ ┼×├«a, H├óric├«ler, Cehmiyye, Necc├óriyye, Kaderiyye / MuÔÇśtezile, M├╝cessime, M├╝┼čebbihe, Bekriyye ve D─▒r├óriyyeÔÇÖden bahsedilmi┼č, ehl-i bidÔÇśatla evlenme, kestikleri hayvan─▒n etinden yeme, iki taraf aras─▒nda miras intikali meseleleri tart─▒┼č─▒lm─▒┼č, bidÔÇśat ehlinin ├žo─čunluk halinde ya┼čad─▒─č─▒ b├Âlgelerin d├ó- r├╝lharp veya d├ór├╝lisl├óm say─▒lmas─▒ konusuna temas edilmi┼čtir.
Us├╗l├╝'d-d├«n, S├╝nn├« kel├óm─▒n─▒n E┼čÔÇśar├« koluna ait literat├╝r i├žinde B├ók─▒ll├ón├« ve ─░bn F├╗rekÔÇÖin teliflerinden sonra ├Ânem ta┼č─▒yan bir eserdir.
Plan a├ž─▒s─▒ndan us├╗l-i sel├óse ve im├ómet konusunun ard─▒ndan dinler ve mezheplere yer verilmesi de B├ók─▒ll├ón├«ÔÇÖnin et-Temh├«dÔÇÖi ile paralellik arzetmektedir. On be┼č ana konunun 225 mesele halinde i┼člendi─či kitab─▒n plan─▒ ve ├╝sl├╗bu eserin ders kitab─▒ amac─▒yla kaleme al─▒nd─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝rmektedir. Bu arada yer yer f─▒k─▒h ve f─▒k─▒h usul├╝ meselelerine temas edilmesi esere ayr─▒ bir de─čer kazand─▒rm─▒┼čt─▒r. U┼č├╗- l├╝'d-d├«nÔÇÖin S├╝leymaniye K├╝t├╝phanesi (C├órullah Efendi, nr. 2076) ve ─░zmir Mill├« K├╝t├╝phaneÔÇÖde (nr. 1928/5) bulunan iki n├╝shas─▒ tesbit edilmi┼čtir. Bas─▒lm─▒┼č n├╝shas─▒nda g├Âr├╝len ÔÇťn├╝shaÔÇŁ i┼čaretli kay─▒tlar S├╝leymaniyeÔÇÖdeki yazmadan al─▒nm─▒┼čt─▒r. ─░stanbul D├ór├╝lf├╝nunu ─░l├óhiyat Fak├╝ltesi taraf─▒ndan bu n├╝sha I. cilt olarak yay─▒mlanm─▒┼č (─░stanbul 1346/1928), cildin kapak sayfas─▒na m├╝ellifin hayat─▒, eserleri, kitab─▒n muhtevas─▒ ve fihristleriyle ilgili bir ├žal─▒┼čma haz─▒rlan─▒p II. cilt halinde yay─▒mlanaca─č─▒ belirtilmi┼čse de bu ger├žekle┼čmemi┼čtir. Eser daha sonra ofset olarak bas─▒lm─▒┼čt─▒r (Beyrut 1401/1981 [D├ór├╝'l-k├╝t├╝bi'l-ilmiyye]; a.y., ayn─▒ tarih [D├ór├╝'l-├óf├ók─▒'l-ced├«de]). Us├╗l├╝'d-d├«n, ─░sl├óm ─░nan├ž Esaslar─▒ (Us├╗l├╝ÔÇÖd-d├«n) ad─▒yla ├ľmer Ayd─▒n taraf─▒ndan T├╝rk├žeÔÇÖye terc├╝me edilmi┼čtir (─░stanbul 2001).

 


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 13.10.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...