E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

el Ahlak ve es Siyer fi Mudavat en Nufus

ěž┘äěžě«┘äěž┘é ┘łěž┘äě│┘Őě▒ ┘ü┘Ő ┘ůě»ěž┘łěžěę ěž┘ä┘ć┘ü┘łě│

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1267  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
─░bn Hazm, Ali b. Ahmed b. Said Ahlak
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Yazma - Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1267 Hit : 5644 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 el Muhalla (el-Muhalla bil-asar fi ┼čerhil-M├╝cella bil-ihtisar) / ěž┘ä┘ůěş┘ä┘ë ěĘěž┘äěóěźěžě▒ ┘ü┘Ő ě┤ě▒ěş ěž┘ä┘ůěČ┘ä┘ë ěĘěž┘äěžě«ě¬ěÁěžě▒
2 el ─░hkam fi Usul el Ahkam / ěž┘äěžěş┘âěž┘ů ┘ü┘Ő ěžěÁ┘ł┘ä ěž┘äěžěş┘âěž┘ů
3 el Fasl - el-Fisal fi el Milel ve el Ehvai ve en Nihal / ěž┘ä┘üěÁ┘ä ┘ü┘Ő ěž┘ä┘ů┘ä┘ä ┘łěž┘äěú┘ç┘łěžěí ┘łěž┘ä┘ćěş┘ä
4 el Ahlak ve es Siyer fi Mudavat en Nufus / ěž┘äěžě«┘äěž┘é ┘łěž┘äě│┘Őě▒ ┘ü┘Ő ┘ůě»ěž┘łěžěę ěž┘ä┘ć┘ü┘łě│

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
1 ┼×air Kimli─čiyle ─░bn Hazm
2 ─░bn Hazmin Edebi Ki┼čili─či
3 ─░bn Hazm─▒n Ravi Tenkidinde Ele┼čtirilen Y├Ânlerinin Onun Tenkit├ži Kimli─čine Etkisi
4 ─░bn Hazm─▒n M├╝davat─▒nda Ahlaka ─░li┼čkin G├Âr├╝┼čleri
5 ─░bn Hazm─▒n Atomculu─ču Reddi
6 ─░bn Hazmda K├╝m├╝n ve Yaratma
7 ─░bn Hazm G├Âz├╝yle S├╝nnet (el ─░hkam ├ľzelinde)

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

Mudavatu'n Nufus 
─░bn Hazm'─▒n (├Â. 456/1064) ahl├óka dair eseri.

Telif edildi─či d├Ânemden itibaren ├že┼čitli isimlerle an─▒lan eserin yayg─▒n ad─▒, birinci b├Âl├╝m├╝n ba┼čl─▒─č─▒n─▒ olu┼čturan "m├╝d├óv├ót├╝'n-n├╝f├╗s ve ─▒sl├óhu'l-ahl├ók" ifadesiyle ilgili olmal─▒d─▒r.

Ayr─▒ca ├Âns├Âzde kitab─▒n yaz─▒l─▒┼č amac─▒ da ayn─▒ terimlerle a├ž─▒klanmaktad─▒r.
Kitab─▒n di─čer bir ad─▒ el-Ahl├ók ve's-siyer olup bu da bir b├Âl├╝m ba┼čl─▒─č─▒d─▒r.
Her iki isim birle┼čtirilerek el-Ahl├ók ve's-siyer f├« m├╝d├óv├óti'n-n├╝f├╗s ┼čeklinde de an─▒lmaktad─▒r.
Bizzat m├╝ellif de eserini de─či┼čik isimlerle zikretmektedir.
Mesel├ó 439 (1047) y─▒l─▒ndan ├Ânce kaleme ald─▒─č─▒ bilinen et-Takr├«b li-haddi'l-mant─▒k adl─▒ kitab─▒nda eseri F├« Ahl├óki'n-nefs ve Fi Ahl├óki'n-nefs ve's-s├«reti'l-f├óz─▒la ┼čeklinde kaydeder.
M├╝ellifin buradaki ifadelerinden et-Takr├«b'i telif etti─či s─▒rada M├╝d├óv├ót'─▒ yazmay─▒ planlad─▒─č─▒ anla┼č─▒lmaktad─▒r.
et-Takr├«b'├óe pratik akl─▒n tan─▒m─▒ ile M├╝dav├ót'taki tan─▒mlama ayn─▒d─▒r. Ayr─▒ca ak─▒l g├╝c├╝n├╝n ahl├ók├« hayattaki kontrol edici i┼člevi de et-Takr├«b'de belirtti─či ┼čekilde- M├╝d├óv├ót├╝'n-n├╝f├╗s'ta   m├╝stakil bir ba┼čl─▒k alt─▒nda ele al─▒nmaktad─▒r.
Bu benzerlikler eserin ─░bn Hazm'a aidiyeti konusunda ┼č├╝pheye yer b─▒rakmamaktad─▒r.
─░bn Hazm'a en yak─▒n kaynak olan ─░bn Hayy├ón'─▒n g├╝n├╝m├╝ze ula┼čmayan el-Met├«n adl─▒ eserinden aktarmalarda bulunan ─░bn Bess├óm  ve ayn─▒ kayna─č─▒ izleyen Y├ók├╗t   eserin ad─▒n─▒ ─░bn Hazm'─▒n atf─▒nda oldu─ču gibi Kit├ób├╝ Ahl├óki'n-nefs ┼čeklinde vermekte, Makkar├« de ayn─▒ bilgiyi tekrarlamaktad─▒r. Zeheb├« ise ─░bn Hazm'─▒n ikinci atf─▒nda ge├žen "ahl├ók" ve "s├«ret" kelimelerinden ├Ât├╝r├╝ olsa gerek iki cilt zannetti─či eseri es-Siyer ve'l-ahl├ók ad─▒yla anmaktad─▒r. Kitab─▒n isimleri i├žinde en uzunu, ─░hsan Abbas'─▒n 1956'daki ne┼črine esas ald─▒─č─▒ bir yazmaya ait olup Risale f├« M├╝d├óv├óti'n-n├╝f├╗s ve tehz├«bi'l-ah├«├ók ve'z-z├╝hd ve'r-rezail ┼čeklindedir. "M├╝d├óv├ót├╝'n-n├╝f├╗s" tabiri ayn─▒ zamanda eserin merkez├« terimlerinden olup bu durum, ─░sl├óm ahl├ók felsefesinin ─░lk d├Ânemlerinden itibaren ahl├ók meselelerine hastal─▒k ve tedavi ┼čeklindeki t─▒p terimleriyle yakla┼čma gelene─činin bir sonucudur.

Eserin ├že┼čitli sayfalar─▒nda farkedilen tecr├╝beli insanlara has ├╝sl├╗ba bak─▒ld─▒─č─▒nda M├╝d├óv├óf─▒ bir olgunluk d├Ânemi ├╝r├╝n├╝ saymak gerekir. Mesel├ó ya┼čl─▒l─▒─č─▒n belirtisi olarak elden giden g├╝zellikten s├Âz ederken ─░bn Hazm'─▒n kendi ya┼čl─▒l─▒─č─▒na g├Ândermede bulunmas─▒ bunu desteklemektedir. Kitapta yer alan d├Âneminin ilim adamlar─▒yla ilgili baz─▒ bilgiler de ayn─▒ izlenimi vermektedir.
Ahl├ók├« ve hikem├« ├Âzdeyi┼člere s─▒k├ža ba┼čvurularak tahlil y├Ânteminden zaman zaman uzakla┼čilm─▒┼č olsa da eserin bir i├ž b├╝t├╝nl├╝─če sahip oldu─ču g├Âr├╝lmektedir. Bir mukaddime ve on iki b├Âl├╝m halinde d├╝zenleni┼či de bu b├╝t├╝nl├╝─č├╝ bir ├Âl├ž├╝de yans─▒t─▒r.
M├╝ellif mukaddimede eserini yazarken dayand─▒─č─▒ birikimden s├Âz etmekte ve telif amac─▒n─▒ dile getirmektedir. "Ruhlar─▒n Hastal─▒klar─▒ ve Ahl├ók─▒n D├╝zeltilmesi" ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒nda b├╝t├╝n insan davran─▒┼člar─▒n─▒n temelinde yatan ve ahl├ók├« bir dengeye oturtulmamas─▒ durumunda manev├« hastal─▒klara yol a├žan kayg─▒dan kurtulma meselesi ele al─▒nmaktad─▒r. "Ak─▒l ve ─░├ž Huzuru" adl─▒ b├Âl├╝mde akl─▒n ahl├ók├« erdemlere dayal─▒ huzurlu bir hayat─▒ m├╝mk├╝n k─▒lmadaki ├Ânemi ├╝zerinde durulmakta, "─░lim" ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒nda, bilgi pe┼činde ge├žecek bir hayat─▒n insan─▒ anlams─▒z ├žaba ve kayg─▒lardan uzakla┼čt─▒rd─▒─č─▒ ve onu Allah'a yakla┼čt─▒rd─▒─č─▒ temas─▒ i┼členmektedir. "Ahl├ók ve Ya┼čama Bi├žimi", kayg─▒n─▒n giderek insan ruhunda olumsuz sonu├žlar do─čurmas─▒n─▒ ├Ânleyecek ahl├ók├« bir hayat tarz─▒ hakk─▒ndaki ├Â─č├╝tleri, erdemlilik ├╝zerine yap─▒lm─▒┼č, yer yer ki┼čisel g├Âzlem ve tecr├╝belere dayal─▒ tahlilleri i├žeren bir b├Âl├╝md├╝r. "Karde┼člik, Arkada┼čl─▒k ve ├ľ─č├╝t Verme" ile "Sevgi ve T├╝rleri" ba┼čl─▒klar─▒, ahl├ók─▒n yaln─▒zca ferde ili┼čkin bir nitelik olmay─▒p erdem fikrine dayal─▒ toplumsal ili┼čkiler a─č─▒ i├žinde ger├žekle┼čece─čini okuyucuya hat─▒rlatmaktad─▒r.
M├╝ellifin fizik├« g├╝zellik konusundaki bir soruya k─▒saca cevap verdi─či ara b├Âl├╝mde g├╝zelli─čin izaf├« oldu─ču ve herkes i├žin ge├žerli bir tan─▒m─▒n─▒n bulunmad─▒─č─▒ vurgulanmaktad─▒r. Ard─▒ndan Hz. Peygamber'in bir yetkinlik ve erdemlilik ├Âl├ž├╝s├╝ diye nitelendirildi─či ve temel erdemlerin ele al─▒nd─▒─č─▒ b├Âl├╝m gelmektedir. Daha sonraki b├Âl├╝mde ahl├ók─▒n bozulmas─▒ ve tedavi yollar─▒ meselesi yeniden ele al─▒nmakta, psikolojik bir rahats─▒zl─▒k olarak kendini be─čenmi┼člik ├╝zerinde geni┼č├že durulmaktad─▒r. Eserin sonlar─▒na do─čru ahl├ók├« de─čerlere ili┼čkin baz─▒ ├Âzel tesbitler, ┼č├Âhret e─čilimi, ilim meclislerinde izlenecek ahl├ók├« tutum ve edep ├Âl├ž├╝leri s├Âz konusu edilmektedir.
M├╝d├óv├ót├╝'n-n├╝f├╗s, genel ├Âzelli─či itibariyle din├« ahl├ók literat├╝r├╝ne ait olup m├╝ellifi din├« ├Âl├ž├╝ ve de─čerlere s─▒k─▒ s─▒k─▒ya ba─čl─▒d─▒r. Mesel├ó ─░bn Hazm, eserin tamam─▒nda erdem kavram─▒yla ilgili bir├žok teorik ayr─▒nt─▒ya girmekle birlikte temel d├╝┼č├╝ncesini, "Dini olmayan─▒n ahl├ók─▒ da yoktur"   gibi ├Âzdeyi┼člerle hissettirmekte, erdemli olup kurtulu┼ča ermek isteyenlerin Allah resul├╝n├╝n ahl├ók─▒n─▒ izlemesi gerekti─čini belirtmekte   ─░sl├óm peygamberini b├╝t├╝n faziletlerin kendisinde topland─▒─č─▒ ├Ârnek ┼čahsiyet olarak tan─▒mlamaktad─▒r. "Rabbinin azametinden korkup nefsi bo┼č arzulardan al─▒koyan kimsenin varaca─č─▒ yer cennettir" mealindeki ├óyet ─░bn Hazm'a g├Âre b├╝t├╝n erdemleri kendinde toplayan bir ahl├ók├« ilkeye i┼čaret etmektedir. M├╝ellifin, ahl├ók anlay─▒┼č─▒n─▒ ortaya koyarken metnin dokusunu felsef├« kavram, yakla┼č─▒m ve literat├╝r d├╝nyas─▒na a├ž─▒k tuttu─ču da g├Âzlenmektedir. ├ç├Âz├╝mlemelerini yer yer hulk-tabiat, faz├«let-rez├«let, ┼čehv├ón├«-gadab├«-n├ót─▒k nefis, lezzet-elem, saadet-┼čakavet vb. terimlere dayand─▒rmas─▒, ahl├ók konusunda eser vermi┼č eski ve yeni filozoflara at─▒fta bulunmas─▒  eserin ahl├ók felsefesine bakan y├Ân├╝n├╝ ortaya koymaktad─▒r. Ancak ─░bn Hazm sadece bir aktar─▒c─▒ gibi davranmam─▒┼č, ge├žmi┼č teorik birikimi kendi g├Âzlem ve tecr├╝belerine ait verilerle birle┼čtirmi┼čtir.
Eserdeki ak─▒l-nakil ili┼čkisi m├╝ellifin temel yakla┼č─▒m─▒nda daha a├ž─▒k bi├žimde ortaya konmu┼čtur. Bunun ilk ├Ânermesi kayg─▒dan kurtulman─▒n b├╝t├╝n insanlar─▒n davran─▒┼č─▒n─▒ y├Ânlendiren yeg├óne saik oldu─ču   ikinci ├Ânermesi de kayg─▒dan ger├žek anlamda kurtulman─▒n Allah'a y├Ânelme ve ├óhiret i├žin ├žal─▒┼čma d─▒┼č─▒nda bir yolunun bulunmad─▒─č─▒d─▒r. ─░lk ├Ânerme g├Âzlem ve okuma ├žabalar─▒n─▒n ard─▒ndan ula┼č─▒lm─▒┼č akl├« bir genellemedir. ─░bn Hazm, bu genellemeyi Allah'─▒n ayd─▒nlat-mas─▒yla ula┼čt─▒─č─▒ ├Âzg├╝n fikir olarak de─čerlendirmektedir. ─░kincisi ger├žek kurtulu┼ču dinde g├Âren bir zihniyet d├╝nyas─▒n─▒n tezah├╝r├╝d├╝r. ─░sl├óm ahl├ók felsefesi literat├╝r├╝ndeki elemden kurtulu┼č meselesine dair fikirleri g├Âzden ge├žirmi┼č olsa da ─░bn Hazm'─▒n bu meseleyi ele al─▒┼č tarz─▒n─▒n belli bir ├Âzg├╝nl├╝k ta┼č─▒d─▒─č─▒ g├Âr├╝lmektedir.
M├╝d├óv├óftaki ahl├ók ve karakter, erdem ve erdemsizlik, ahl├ók bilgisi, pratik ak─▒l, haz, dostluk ve sevgi gibi kavramlar hakk─▒ndaki ├ž├Âz├╝mlemeler ┼č├Âyle ├Âzetlenebilir: M├╝ellif, ahl├ók├« b├╝nyeyi olu┼čturan temel nitelik ve ┼čartlar─▒n bir y├Ân├╝yle tabii ├Âzellik ta┼č─▒d─▒─č─▒n─▒, di─čer y├Ân├╝yle de il├óh├« bir ba─č─▒┼č oldu─čunu ileri s├╝rmektedir. Tabii unsurlar─▒n birle┼čimi, insan tercihini a┼čacak bi├žimde belli bir fizyolojik yap─▒n─▒n olu┼čumunu sa─člad─▒─č─▒ gibi erdemli olmay─▒ m├╝mk├╝n k─▒lan imk├ón ve ┼čartlar─▒n insan iradesini a┼čan bir il├óh├« ba─č─▒┼č olma niteli─či de vard─▒r. Mesel├ó ba┼čl─▒ ba┼č─▒na bir de─čer olan ilim, b├╝t├╝n iradeye dayal─▒ kazan─▒mlar─▒n ├Âtesinde il├óh├« ba─č─▒┼č olmaks─▒z─▒n ger├žekle┼čemez. Ayr─▒ca bu erdem bile ki┼činin g├╝zel ahl├ókl─▒ olmas─▒na yetmeyebilir. Say─▒lar─▒ az da olsa baz─▒ s─▒radan insanlar─▒n g├╝zel ahl├ókl─▒ oldu─ču, buna kar┼č─▒l─▒k nebev├« ve felsef├« bir├žok bilgi kayna─č─▒ndan beslendikleri halde az─▒msanmayacak say─▒daki insan─▒n baya─č─▒ bir ahl├ók├« hayat ya┼čad─▒─č─▒ g├Âr├╝lebilmektedir. Bu tesbit g├╝zel ahl├ók─▒n bir il├óh├« ba─č─▒┼č oldu─čunu g├Âstermektedir. As─▒l olan ahl├ók├« yap─▒n─▒n niteli─či ve zor da olsa de─či-┼čebilme yetene─čidir. Nitekim ─░bn Hazm, ahl├ók├« yap─▒s─▒n─▒n de─či┼čece─čine ├Ânceleri inanmazken bunun b├Âyle olmad─▒─č─▒n─▒ bir hastal─▒k sebebiyle bizzat kendisinde g├Âzlemlemi┼čtir. Ahl├ók─▒n iyi y├Ânde de─či┼čmesi i├žin yap─▒lacak i┼č do─čru bilgi ve erdemli davran─▒┼č b├╝t├╝nl├╝─č├╝n├╝ sa─člamakt─▒r. Yaln─▒zca peygamberler, saf tabiatlar─▒ ve do─črudan Allah taraf─▒ndan e─čitilmi┼č olmalar─▒ sebebiyle di─čer insanlardan ahl├ók bilgisi edinmeye ihtiya├ž duymaz .
M├╝ellif erdemi, Aristocu gelene─či izleyerek "ifrat ve tefrit denilen iki a┼č─▒r─▒ ucun ortas─▒" ┼čeklinde tan─▒mlamaktad─▒r   Efl├ótuncu ├╝├žl├╝ nefis teorisi ├╝zerine kurdu─ču, klasik ahl├ók kitaplar─▒nda ├žo─čunlukla hikmet, ┼čecaat, iffet, adalet ┼čeklinde s─▒ralanan erdem ┼čemas─▒ farkl─▒ bir terminolojiyle adalet, derin kavray─▒┼č, ┼čecaat ve c├Âmertlik diye verilmektedir. Bu d├Ârt ana erdeme kar┼č─▒l─▒k d├Ârt erdemsizlik ise zul├╝m, bilgisizlik, korkakl─▒k ve cimriliktir. Di─čer erdemler d├Ârt ana erdemin birle┼čiminden meydana gelir. Baz─▒ erdemler ise ana erdemlere g├Âre t├╝r konumundad─▒r   Ahl├ók├« olgunlu─ča do─čru yol alan ki┼činin peygamberler d─▒┼č─▒nda kimsenin m├╝kemmel olmad─▒─č─▒n─▒ bilmesi gerekir. Baz─▒ madd├«, fizyolojik veya biyolojik ├╝st├╝nl├╝klerle b├Âb├╝rlenmek, ┼č├Âhret tutkunu olmak erdem yolunda ifsat edici etkiye sahiptir. Bunun yan─▒ s─▒ra d├╝nyev├« hazlar kar┼č─▒s─▒nda ihtirasa kap─▒lmak da b├╝t├╝n k├╝├ž├╝k d├╝┼č├╝r├╝c├╝ ve kayg─▒ verici durumlar─▒n ana sebebidir.
Eserde vurgulanan, d├╝nyev├« olan─▒n ge├žiciii─čiyle kayg─▒dan kurtulman─▒n yaln─▒zca uhrev├« bir y├Âneli┼čle sa─članaca─č─▒ d├╝┼č├╝ncesi m├╝ellifin dostluk ve sevgiye ─░li┼čkin tesbitle-riyle tamamlanmaktad─▒r. Buna g├Âre dostluk ili┼čkileri do─čruluk, dayan─▒┼čma, ba┼čkas─▒n─▒ tercih, s─▒rda┼čl─▒k, ├Â─č├╝tlere a├ž─▒k olma, ho┼čg├Âr├╝ gibi hasletlerin ye┼čerdi─či ortam─▒ haz─▒rlar. ─░bn Hazm sadece Allah i├žin olan dostluk ve karde┼čli─či anlaml─▒ bulmakta, ister erdemli bir hayat ─░├žin dayan─▒┼čmay─▒ isterse de saf sevgiyi ama├žlas─▒n yaln─▒z bu t├╝r dostlu─čun ger├žek oldu─čunu belirtmektedir.

M├╝d├óv├ót├╝'n-n├╝f├╗s'un g├╝n├╝m├╝ze iki yazmas─▒ ula┼čm─▒┼čt─▒r.
Bunlardan ilki ─░hsan Abbas'─▒n ne┼črinde esas ald─▒─č─▒ X. (XVI.) y├╝zy─▒la ait bir mecmua i├žinde yer almaktad─▒r. Bu yazman─▒n mevcut yeg├óne n├╝sha oldu─ču ┼čeklindeki kanaatin aksine   eserin ─░stanbul'da bir ba┼čka n├╝shas─▒ daha bulunmaktad─▒r.

Kitab─▒n XX. y├╝zy─▒l─▒n ba┼č─▒ndan itibaren ├žok say─▒da bask─▒s─▒ yap─▒lm─▒┼čt─▒r:
Mustafa el-Kabb├ón├«   Muhammed H├ó┼čim el-K├╝t├╝b├«   Ahmed ├ľmer el-Mahmes├ón├«  Muhammed Edhem  el-Matbaat├╝'l-Cem├óliyye, ─░hsan Abbas   NadaTomiche   D├ór├╝'s-sek├ófeti'l-Arabiyye   Fu├ód E. el-Bust├ón├«, Abdurrahman Muhammed Osman D├ór├╝'l-├óf├ók─▒'l-ced├«de M├ócid Fahr├« M├╝esseset├╝ N├ósiri's-sek├óf─▒yye Eva Riad T├óhir Ahmed Mekk├«, D├ór├╝'l-k├╝t├╝bi'l-ilmiyye  Eb├╗ Huzeyfe ─░brahim b. Muhammed ├édil Eb├╝'l-Mu├ót├«. M├╝d├óv├ót'─▒n ─░spanyolca terc├╝mesi M. Asin Palados  Frans─▒zca ├ževirisi Nada Tomiche ─░ngilizce terc├╝mesi Muhammad Abu Laila  taraf─▒ndan yap─▒lm─▒┼čt─▒r.
Eseri Selahattin Kip Nefislerin Tedavisi ba┼čl─▒─č─▒yla T├╝rk├že'ye ├ževirmi┼čtir

 


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 11.10.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...