E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

Mefatihul Gayb

┘ů┘üěžě¬┘Őěş ěž┘äě║┘ŐěĘ

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1252  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
Fahreddin er Razi Tefsir
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Yazma - Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1252 Hit : 5204 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 Nihayet el Ukul fi Dirayet el Usul / ┘ć┘çěž┘Őěę ěž┘äě╣┘é┘ł┘ä ┘ü┘Ő ě»ě▒ěž┘Őěę ěž┘äěžěÁ┘ł┘ä
2 Mefatihul Gayb / ┘ů┘üěžě¬┘Őěş ěž┘äě║┘ŐěĘ
3 Levami el Beyyinat Fi ┼×erhi Esmaillahi Teala ve es S─▒fat / ┘ä┘łěž┘ůě╣ ěž┘äěĘ┘Ő┘ćěžě¬ ě┤ě▒ěş ěžě│┘ůěžěí ěž┘ä┘ä┘ç ě¬ě╣ěž┘ä┘ë ┘ł ěž┘äěÁ┘üěžě¬
4 Kitab el Erbain fi Usuluddin / ┘âě¬ěžěĘ ěž┘äěžě▒ěĘě╣┘Ő┘ć ┘ü┘Ő ěžěÁ┘ł┘ä ěž┘äě»┘Ő┘ć
5 el Muhassal - Muhassalu Efkar el Mutekaddimin ve el Muteahhirin / ┘ůěşěÁ┘ä ěž┘ü┘âěžě▒ ěž┘ä┘ůě¬┘éě»┘ů┘Ő┘ć ┘łěž┘ä┘ůě¬ěúě«ě▒┘Ő┘ć
6 el Metalib el Aliye (el-Metalib├╝l-aliye minel-ilmil-ilahi) / ěž┘ä┘ůěĚěž┘äěĘ ěž┘äě╣ěž┘ä┘Őěę
7 el Mealim / ěž┘ä┘ůě╣ěž┘ä┘ů
8 el Mahsul / ěž┘ä┘ůěşěÁ┘ł┘ä

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

Mefatihu'l-Gayb (et-Tefs├«r├╝'l-keb├«r ve Tefs├«r├╝'r-R├óz├« ) 
Fahredd├«n er-R├óz├«'nin (├Â. 606/1210) Kur'├ón-─▒ Ker├«m tefsiri.

Baz─▒ s├╗relerin sonunda yer alan tarihlerden ve en son Feth s├╗resinde zikredilen 603 (1206-07) y─▒l─▒ndan anla┼č─▒laca─č─▒ ├╝zere m├╝ellifin hayat─▒n─▒n son y─▒llar─▒nda kaleme al─▒nan eser ilim ├ževrelerinde daha ├žok et-Tefs├«r├╝'l-keb├«r ve Tefs├«r├╝'r-R├óz├« adlar─▒yla ┼č├Âhret yapm─▒┼čt─▒r.
Fahreddin er-R├óz├«'nin Mef├ót├«hu'l-─čayb'─▒ tamamlayamad─▒g─▒n─▒, eksik kalan b├Âl├╝m├╝n├╝n talebeleri taraf─▒ndan yaz─▒ld─▒─č─▒n─▒ ileri s├╝renler olmu┼čsa da R├óz├« ├╝zerine ├žal─▒┼čma yapan ─░bn ├é┼č├╗r, Muhsin Abd├╝lham├«d, Muhammed Salih ez-Zerk├ón gibi ├ólimler eserin tamam─▒n─▒n R├óz├«'ye ait oldu─ču g├Âr├╝┼č├╝ndedir.

Fahreddin er-R├óz├«. Mef├ót├«hu'l-─čayb'─▒ yazmaktaki maksad─▒n─▒n ak─▒l prensipleri ve istidlal yollar─▒ ─▒┼č─▒─č─▒nda Kur'an'a y├Âneltilen h├╝cumlar─▒ ├Ânlemek, ─░sl├óm inanc─▒yla ilgili istidlalleri g├╝├žlendirmek ve bu konuda ileri s├╝r├╝len kar┼č─▒ fikirleri reddetmek oldu─čunu belirtmektedir.

M├╝ellif eserinde rivayet ve dirayet metotlar─▒n─▒ birlikte kullanm─▒┼č, ├žok miktarda akl├« istidlalde bulunarak nakl├« bilgileri akl├« delillerle desteklemeye ├žal─▒┼čm─▒┼č, bunlar─▒ yer yer felsef├« tart─▒┼čmalara dayand─▒rarak incelemi┼čtir.
Mushaf tertibinin esas al─▒nd─▒─č─▒ eserde Fatiha s├╗resi m├╝stakil bir cilt olacak ┼čekilde ele al─▒nm─▒┼č, m├╝fessir metodunu bu ciltte ortaya koymu┼čtur.
Eserde her s├╗renin tefsiri ba┼čl─▒ ba┼č─▒na bir kitap niteli─činde olup kitaplar bablara, bablar meselelere b├Âl├╝nm├╝┼čt├╝r. Meseleler de yer yer mukaddime, h├╝ccet, lat├«fe, h├╝k├╝m ve vecih ┼čeklinde alt ba┼čl─▒klara ayr─▒larak i┼členmi┼čtir.
Fahreddin er-R├óz├« ├óyetlerin tefsirine bazan sebeb-i n├╝zulle, bazan filolojik a├ž─▒klamalarla, bazan farkl─▒ k─▒raatleri zikretmekle, ├žo─čunlukla da ├óyetler aras─▒ndaki m├╝nasebeti g├Âstermekle ba┼člar. M├╝ellif bir ├óyeti tefsir ederken genellikle ├Ânce onu a├ž─▒klayan di─čer ├óyet veya ├óyetlere i┼čaret etmi┼č, ├Ânceki ├óyetlerle m├╝nasebetini kurmu┼č, ard─▒ndan ├óyetin k─▒raat y├Ân├╝ne ge├žmi┼č, filolojik y├Ân├╝n├╝ ele alm─▒┼č. en sonunda ├ž─▒kar─▒labilecek m├ónalar─▒ etrafl─▒ca s─▒ralam─▒┼čt─▒r.
Mef├ót├«hu'l-─čayb'da kaynak belirtilmeksizin tekrarlar d─▒┼č─▒nda genellikle senedsiz olarak 1600 hadise yer verilmi┼č olup bunlardan 1062'si K├╝t├╝b-i Sitte'de bulunmakta, zay─▒f g├Âr├╝len rivayetler tenkit edilmektedir.
Tefsirdeki hadisler i├žin ├Ânemli bir kaynak da Gazz├ól├«'nin ─░hya'├╝ ul├╗mi'd'd├«n adl─▒ eseridir. M├╝ellif ├žok defa, hadis literat├╝r├╝ne ve tefsirlere giren ─░sr├óiliyat'─▒ gerek rivayet tekni─či gerekse akl├« istidlal y├Ântemiyle ele┼čtirerek reddetmi┼čtir.

Fahreddin er-R├óz├«, Kur'an'da neshin varl─▒─č─▒n─▒ kabul ederse de mensuh ├óyetlerin say─▒s─▒n─▒ az g├Âsterme e─čilimindedir.
├éyetler ve s├╗reler aras─▒ndaki irtibat ├╝zerinde ├Ânemle duran R├óz├«, bunu ya tek bir ifadeden muhtemel anlamlar ├ž─▒kararak veya ├óyetler aras─▒nda mevcut gizli ili┼čkiyi ortaya koyarak ger├žekle┼čtirmeye ├žal─▒┼č─▒r, ├óyetlerin nazm─▒na ├Âzen g├Âstermeyen m├╝fessirleri ele┼čtirir.

M├╝ellifin ├╝zerinde ├Ânemle durdu─ču bir ba┼čka konu da k─▒raatlerdir. Sahih ve me┼čhur k─▒raatlerin do─črulu─čuna Arap dili ve ┼čiirinden deliller getirir. ├çe┼čitli okuyu┼č vecihleri aras─▒nda tercihlerde bulunur, bunu yaparken ├óyetler ve s├╗reler aras─▒ m├╝nasebet ve insicam─▒ dikkate ald─▒─č─▒ g├Âr├╝l├╝r.
Ge├žmi┼č m├╝fessirlerden nakilde bulunmakla birlikte Fahreddin er-R├óz├« tefsirinde kendi varl─▒─č─▒n─▒ kuvvetli bir ┼čekilde belli eder. Nakletti─či g├Âr├╝┼č ve de─čerlendirmeleri tart─▒┼č─▒r ve aralar─▒nda tercihler yapar.
Daha ├žok dirayet metodunu kulland─▒─č─▒ i├žin tefsirinde ilm├« ki┼čili─či ve kudreti a├ž─▒k bir ┼čekilde g├Âr├╝l├╝r.
İslâm felsefecilerinin ve Yunan filozoflarının fikirlerini nakledip Ehl-i sünnet'e aykırı bulduklarını reddeder.
R├óz├« m├╝te┼č├óbih ├óyetlerin te'vilinde de g├╝c├╝n├╝ ve dirayetini g├Âstermi┼č, ancak bu konudaki ─▒srarl─▒ tutumu sebebiyle Tak─▒yy├╝ddin ─░bn Teymiyye gibi ├ólimlerin ┼čiddetli tenkidine u─čram─▒┼čt─▒r.
M├╝ellifin Kur'an'da her ┼čeyin mevcut oldu─čuna dair inanc─▒ tefsirinde ├že┼čitli bilgilere yer vermesine sebep olmu┼čtur. Baz─▒ ├óyetleri tefsir ederken zaman─▒n fen bilimlerinden ve ├Âzellikle astronomiden mal├╗mat aktarm─▒┼č ancak bazan yanl─▒┼č sonu├žlara ula┼čt─▒─č─▒ olmu┼čtur. Mesel├ó, "O yery├╝z├╝n├╝ size bir d├Â┼ček yapt─▒" mealindeki ├óyeti   tefsir ederken bu ├óyetin d├╝nyan─▒n d├Ânmedi─čine del├ólet etti─čini s├Âylemi┼čtir.
Fahreddin er-R├óz├«. gerek ald─▒─č─▒ e─čitim gerekse ya┼čad─▒─č─▒ d├Ânem ─░tibariyle kel├óm konular─▒n─▒n hemen hepsine e─čilme gere─čini duyar, ├že┼čitli mezheplerin g├Âr├╝┼člerini tart─▒┼č─▒r. Bu sebeple Mef├ót├«hu'l-─čayb kel├óm ilmi a├ž─▒s─▒ndan vazge├žilmez bir kaynakt─▒r. B├╝t├╝n gayretini S├╝nn├« inanc─▒n─▒ savunmaya harcayan m├╝fessir, E┼č'ar├« olmas─▒ sebebiyle "cebr-i mutavass─▒t" diye adland─▒r─▒lan yakla┼č─▒m─▒ destekleyerek savunmu┼čtur.
Baz─▒ konularda mezhebinin g├Âr├╝┼člerine muhalefet etmi┼č, di─čer kel├ómc─▒lardan. filozoflardan, hatta muhalif f─▒rkalardan da yararlanm─▒┼čt─▒r. R├óz├« tefsirinde kel├óm m├╝cadelesini bilhassa Mu'tezile'ye kar┼č─▒ yapm─▒┼č, kaza ve kader meselelerinde onlar─▒n g├Âr├╝┼č├╝n├╝ reddetmi┼čtir. ┼×├«a ile en ├Ânemli tart─▒┼čmas─▒, Hz. Peygamber'den sonra en faziletli m├╝sl├╝manm Hz. Eb├╗ Bekir ve Ali'den hangisinin oldu─čuyla ilgilidir. Tefsirinde Mu'tezile ve ┼×├«a ile yapt─▒─č─▒ tart─▒┼čmalarda rivayete dayanan bilgilerden ├žok usul kurallar─▒na ba┼čvurmu┼čtur.

R├óz├«'nin tasavvufa meyletti─či bir zamanda yaz─▒ld─▒─č─▒ s├Âylenen tefsirinde tasavvuf├« a├ž─▒klama ve de─čerlendirmeler bir hayli fazlad─▒r. Onun bazan hi├ž beklenmedik yerde ├óyetin bir kelimesinden i┼č├ór├« anlamlar ├ž─▒kard─▒─č─▒, mutasavv─▒flar─▒n delil olarak kullanmad─▒─č─▒ bir├žok ├óyetten tasavvuf lehine deliller ve anlamlar istinbat etti─či ifade edilmi┼čtir.
Fahreddin er-R├óz├«, vahdet-i v├╝c├╗d gibi tasavvufun en hassas konular─▒n─▒ bile ┼čer'├« ├Âl├ž├╝leri zedelemeden ele alabilmi┼č, m├ókul bir ├╝sl├╗pla tasavvuf├« tefsirin bir ├ľrne─čini ortaya koymu┼čtur.
┼×afi├« mezhebine mensup olan Fahreddin er-R├óz├«'nin tefsirinde f─▒kh─▒ izahlar b├╝y├╝k bir yek├╗n tutar. ├ľzellikle ahk├óm ├óyetlerinin tefsirinde mezheplerin ihtil├óflar─▒na geni┼č├že yer verir, f─▒k─▒h usul├╝yle ilgili a├ž─▒klamalar yapar; ├óyetlerden hangi h├╝k├╝mlerin ne ┼čekilde istinbat edildi─čini g├Âsterir. Genelde ┼×afi├« mezhebini desteklemek i├žin Hanef├«ler'den Cess├ós ile m├╝cadeleye giri┼čir, onun Ahk├óm├╝'l-Kur'├ón'mdan al─▒nt─▒lar yaparak bunlara cevap verir.

M├╝ellif, tefsirinin rivayet ve dil y├Ân├╝n├╝ b├╝y├╝k ├Âl├ž├╝de Abdullah b. Abbas'tan gelen nakillere dayand─▒rm─▒┼č, kelimelerin i┼čtikak─▒, k─▒ssalar, haberler, esb├ób-─▒ n├╝zul ve k─▒raatle ilgili bir k─▒s─▒m bilgileri ondan aktarm─▒┼čt─▒r. Ancak rivayetinde zaaf bulunmas─▒, anlam─▒n─▒n Kur'an'─▒n nass─▒na muhalif olmas─▒ veya ─░sr├óiliyat'tan kabul edilmesi gibi sebeplerle ─░bn Abbas'tan gelen baz─▒ bilgileri reddetmi┼čtir. Taber├«'nin Camiul-bey├ón'─▒ Fahreddin er-R├óz├«'nin en ├Ânemli rivayet kayna─č─▒d─▒r. Kelime ve c├╝mle tahlili gibi filolojik konularda ise daha ├žok Zecc├óc ve Yahya b. Ziy├ód el-Ferr├ó'dan yararlanm─▒┼čt─▒r. ├éyetlerin akl├«, psikolojik ve ahl├ók├« yorumu i├žin pek ├žok yerde uzun al─▒nt─▒larla Gazz├ól├«'ye dayanm─▒┼čt─▒r. Ayr─▒ca de─či┼čik kaynaklardan kel├óma ve felsefeye dair bilgiler nakletmesine ra─čmen bu kaynaklar─▒n ad─▒n─▒ zikretmedi─či de olmu┼čtur. Eb├╗ Ali el-C├╝bb├ó├«, Eb├╗ M├╝slim el-─░sfah├ón├«, K├ód├« Abd├╝lcebb├ór, Eb├╗ Bekir el-Esam, Rumm├ón├« ve ├Âzellikle Zemah┼čeri gibi ilk devir Mu'tezile ├ólimlerinin eserlerinden bazan ele┼čtirmekle birlikte ├žok├ža yararlanm─▒┼čt─▒r. Bunlardan Eb├╗ M├╝slim el-─░sfah├ón├«, filolojik tahliller ve ├óyetler aras─▒ndaki uyum konular─▒nda R├óz├«'nin ├Ânemli kaynaklar─▒ndan biri olmu┼čtur.

Fahreddin er-R├óz├« bu eseriyle kendisinden sonra gelenleri geni┼č ├žapta etkilemi┼č, ├Âzellikle dirayet tefsiri metodunu kullanan m├╝fessirlerin kayna─č─▒n─▒ te┼čkil etmi┼čtir. K├ód├« Beyz├óv├«, Eb├╗ Hayy├ón el-Endel├╝s├«, bir rivayet m├╝fessiri oldu─ču halde ─░bn Kes├«r, Eb├╝ssu├╗d Efendi, ─░smail Hakk─▒ Bursev├«, ┼×eh├óbeddin Mahm├╗d el-├él├╗s├«, Ahmed Mustafa el-Mer├óg├«, Muhammed Abduh, Re┼č├«d R─▒z├ó, Elmal─▒l─▒ Muhammed Hamdi gibi m├╝fessirler Mef├ót├«hu'l-gayb'dan ├Ânemli ├Âl├ž├╝de istifade etmi┼člerdir. B├╝t├╝n bunlara ra─čmen, "R├óz├«'nin tefsirinde tefsirden ba┼čka her ┼čey vard─▒r" diyenler de olmu┼čtur.
M├╝fessirin dirayet metodunun gere─či olarak yapt─▒─č─▒ felsefi ve ilm├« a├ž─▒klamalar─▒ bu tenkidin ana sebebi olmu┼čtur. ─░bn Hacer el-Askal├ón├«, R├óz├«'nin, ┼č├╝pheleri ortaya koymada g├Âsterdi─či ba┼čar─▒y─▒ bunlara cevap vermede g├Âsterememesi y├╝z├╝nden ele┼čtirildi─čini belirtir. Muhsin Abd├╝lham├«d ise bu tenkitlerin ├žok insafl─▒ olmad─▒─č─▒n─▒ s├Âyler.

Mef├ót├«hu'├«-─čayb'─▒n T├╝rkiye'de ve T├╝rkiye d─▒┼č─▒ndaki k├╝t├╝phanelerde ├žok say─▒da yazma n├╝shas─▒ bulunmaktad─▒r.
Eser bir├žok defa ─░stanbul (1278, 1294, 1307, 1308), M─▒s─▒r   ve Beyrut'ta (1934, 1411/1990) bas─▒lm─▒┼čt─▒r. Abdurrahman Muhammed'in otuz ─░ki cilt olarak ne┼čretti─či yazma   g├╝venilir bir n├╝shad─▒r. Mef├ót├«hu'l-─čayb, el-V├ód─▒h ad─▒yla Burh├óneddin en-Nesef├«, ─×ar├ó'ib├╝'l-Kur'├ón ve re─ča'ib├╝'l-furk├ón ad─▒yla Niz├ómeddinen-N├«s├ób├╗r├« , et-Tenv├«r fi't-tefs├«r muhtasar ├╝'t-Tefs├«ri'├«-keb├«r ad─▒yla K├ód├« Muhammed er-R├«gi taraf─▒ndan ihtisar edilmi┼čtir.
─░brahim ┼×emseddin ve Ahmed ┼×emseddin Feh├óris├╝'t-Tefs├«ri'l-keb├«r ev Mef├ót├«hu'l-─čayb ad─▒yla bir indeks haz─▒rlam─▒┼člard─▒r (Beyrut 1990, 1992).
Seyyid S├╝leyman Tafs├«l├╝'l-bey├ón f├« tefsiri'├Ä-Kur ├ón ismiyle T├╝rk├že'ye ├ževirmi┼čtir.
├ľmer Hul├╗s├«b. Serr├óc Ali. Fahreddin er-R├óz├« -nin tefsirinden Muamm├ó-y─▒ ─░l├óh├« (─░stanbul 1308), Tefs├«ru S├╗reti'l-─░hl├ós(─░stanbul 1304) ve ─░'c├óz-─▒ Kur'├ón adlar─▒yla baz─▒ terc├╝meler yapm─▒┼č, S─▒rr─▒ Pa┼ča  taraf─▒ndan S─▒rr-─▒ Kur'├ón ismiyle sadece Fatiha s├╗resi T├╝rk├že'ye ├ževrilmi┼čtir
Eserin d├Ârt m├╝tercim taraf─▒ndan ger├žekle┼čtirilen T├╝rk├že terc├╝mesi tamd─▒r.
R. R Mc. Neile, "An Indextothe Commentary of Fakhr al-Razi" ad─▒yla bir fihrist haz─▒rlam─▒┼čt─▒r (London 1933).
Mef├ót├«hu'l-─čayb ├╝zerine yap─▒lan ├žal─▒┼čmalar aras─▒nda Muhsin Abd├╝lham├«d'in er-R├óz├«: M├╝fessiren (Bagdad 1394/1974), Yasin Ceylan'in Theology and Tafsirin the Maj├Âr Works of Fakhr al-Din al-Razi (Kuala Lumpur 1995) ve Abd├╝lhakim Y├╝ce'nin R├óz├«'nin Tefsirinde Tasavvuf (─░zmir 1996) adl─▒ eserleriyle Ali Y├╝maz'─▒n Fahruddin er-Raz├«'nin et-Tefsir├╝'l-Kebir Adl─▒ Eserinde Tenas├╝b ve ─░nsicam, Zeki Yild─▒r─▒m'─▒n R├óz├«'nin et-Tefsir├╝'1-Kebir'inde F─▒k─▒h Us├╗l├╝ Uygulamas─▒ , Mehmet Ad─▒g├╝zel'in K─▒raatlar A├ž─▒s─▒ndan Fahruddin R├óz├« ve Tefs├«r-i Keb├«r'i , Muhammet Y─▒lmaz'─▒n Hadis A├ž─▒s─▒ndan Fahreddin er-Razi'-nin Tefsir-i Kebir'i ├ťzerine Bir ─░nceleme , ─░hsan Kahveci'-nin Fahreddin er-Razi'nin Mefatihu'l-Gayb Adl─▒ Tefsirinde Ulumu'1-Kur'an adl─▒ doktora tezleri ve Mustafa Bay─▒rl─▒'n─▒n Fahreddin er-Razi'nin Ahkam Ayetleri Tefsirinde ─░zledi─či Metod adl─▒ y├╝ksek lisans tezi zikredilebilir.
Marmara ├ťniversitesi Sosyal Bilimler Enstit├╝s├╝'nde yap─▒lan y├╝ksek lisans tezlerinde tefsirin tamam─▒n─▒n fihristi de haz─▒rlanm─▒┼čt─▒r.

 


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 29.09.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...