E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 895 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

H├╝sn├╝ A┼čk

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1236  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
┼×eyh Galib Mesnevi-Tasavvuf
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
   
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1236 Hit : 6716 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 H├╝sn├╝ A┼čk

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

H├╝sn├╝ A┼čk 
┼×eyh Galib'in (├Â. 1213/1799) kaleme ald─▒─č─▒ divan edebiyat─▒n─▒n son b├╝y├╝k tasavvuf mesnevisi.

┼×eyh Galib eserin "sebeb-i te'l├«f" b├Âl├╝m├╝nde, kendisinin de bulundu─ču bir mecliste N├ób├«'nin Hayr├ób├ód adl─▒ eserinin methedildi─čini, bir benzerinin yaz─▒lamayaca─č─▒ ileri s├╝r├╝l├╝nce Hayr├óbdd'─▒n baz─▒ kusurlar─▒ oldu─čunu s├Âyleyerek bu g├Âr├╝┼če kar┼č─▒ ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒, medistekilerin daha iyisini yazmak m├╝mk├╝nse bunu kendisinin yapmas─▒n─▒ istediklerini anlat─▒r. ─░ki y─▒l ├Ânce divan─▒n─▒ tertip eden ve o s─▒rada yirmi alt─▒ ya┼č─▒nda bulunan ┼×eyh Galib, H├╝sn ├╝ A┼čk'─▒ bu olay ├╝zerine yazmaya ba┼člam─▒┼č ve alt─▒ ay gibi k─▒sa bir s├╝rede tamamlam─▒┼čt─▒r.

Mesnevi k─▒sm─▒ 2041 beyitten meydana gelen H├╝sn ├╝ A┼čk'n beyit say─▒s─▒, aralara serpi┼čtirilen ve her biri alt─▒ k─▒tadan olu┼čan d├Ârt tardiyye ile beraber 2101'e ula┼čmaktad─▒r. ┼×air klasik tarza uyup tahm├«d, na't, mi'r├óciyye, iki ayr─▒ ba┼čl─▒k alt─▒nda Mevl├ón├ó Cel├óledd├«n-i R├╗m├« ve kendi babas─▒ Mustafa Re┼čid Efendi hakk─▒ndaki on sekizer beyitlik methiye b├Âl├╝mlerinden sonra telif sebebini anlat─▒p esere ba┼člar.

Eserin konusu k─▒saca ┼č├Âyledir: Araplar'─▒n i├žinde Ben├« Mahabbet adl─▒ bir kabile vard─▒r. Bir gece bu kabilede, biri k─▒z, di─čeri erkek iki ├žocuk d├╝nyaya gelir. K─▒za H├╝sn, erke─če A┼čk ad─▒ verilir ve kabilenin ileri gelenleri taraf─▒ndan birbiriyle ni┼čanlan─▒rlar. A┼čk ile H├╝sn tahsil ├ža─č─▒na gelince Mekteb-i Edeb ad─▒ verilen bir okula gidip Mollay─▒ C├╝n├╗n adl─▒ bir hocadan ders okumaya ba┼člarlar. Mektepteyken aralar─▒nda a┼čk ba┼člayan H├╝sn ile A┼čk, zaman zaman bulu┼čup beraberce "n├╝zhetgeh-i ma'n├ó" denilen bah├žede dola┼č─▒r, burada yer alan "havz-─▒ feyz" kenar─▒nda sohbet ederler. Bah├ženin sahibi, her ┼čeyi bilen ve istedi─či zaman her k─▒l─▒─ča girebilen S├╝han adl─▒ bir ─░htiyard─▒r. S├╝han bunlar─▒n dertlerini anlar. Fakat kabileden Hayret adl─▒ bir ki┼či, H├╝sn ile A┼čk'─▒n bir arada bulunmalar─▒na ve birbirleriyle g├Âr├╝┼čmelerine engel olur. Birbirinden ayr─▒lan A┼čk ve H├╝sn, S├╝han vas─▒tas─▒yla mektupla┼č─▒rlar. A┼čk'─▒n Gayret adl─▒ bir lalas─▒, H├╝sn'├╝n de ─░smet adl─▒ bir dad─▒s─▒ vard─▒r. ─░smet H├╝sn'e sab─▒r tavsiye eder. ├Âte yandan A┼čk'a da lalas─▒ Gayret yard─▒m s├Âz├╝ verir. Bunun ├╝zerine A┼čk kabile reislerine ba┼čvurarak onlardan H├╝sn'├╝ ister. Kabile reisleri bu iste─či alayla kar┼č─▒larlar ve "Kalp diyar─▒"na gidip oradaki kimyay─▒ bulup getirirse ancak o zaman H├╝sn'├╝ kendisine verebileceklerini s├Âylerler. A┼čk Gayret'le birlikte yola ├ž─▒kar. Fakat daha ilk ad─▒mda i├žinde korkun├ž bir dev bulunan derin bir kuyuya d├╝┼čerler. Dev bunlar─▒ hapseder. Bu arada S├╝han yeti┼čerek onlar─▒ kurtar─▒r. A┼čk ile Gayret dondurucu so─čuklar i├žinde "har├óbe-i gam"da y├╝r├╝rken ihtiyar bir cad─▒ya rastlarlar. Cad─▒ A┼čk'a g├Ân├╝l verir ve onu sultan yapaca─č─▒n─▒ s├Âyler, fakat bir kar┼č─▒l─▒k g├Ârmeyince onu ├žarm─▒ha gerer. S├╝han imdada yeti┼čir, sihri bozarak A┼čk'─▒ kurtar─▒r ve cad─▒y─▒ ├Âld├╝r├╝r. H├╝sn, A┼čk'a S├╝han vas─▒tas─▒yla "t├«─č-i ├óh" isimli k─▒l─▒├žla E┼čkar adl─▒ bir at, Gayret'e de iki kanat g├Ânderir. A┼čk bu ata binerek yoluna devam eder. Bir├žok macera atlatarak k─▒y─▒s─▒nda mumdan yap─▒lm─▒┼č gemiler bulunan "dery├óy─▒ ├óte┼č"e ula┼č─▒rlar. Cinler onlara bu gemilere binmelerini teklif ederlerse de binmezler. At semender gibi s├╝z├╝lerek. Gayret de u├žarak denizi ge├žer, ├çin ├╝lkesinin sahiline ula┼č─▒rlar. Bir papa─čan ┼čekline giren S├╝han gelip A┼čk'a, ├çin padi┼čah─▒n─▒n H├╗┼čr├╝b├ó adl─▒ k─▒z─▒na g├Ânl├╝n├╝ kapt─▒r─▒rsa onu Z├ót├╝ssuver Kalesi'ne hapsedece─čini haber verir. Fakat A┼čk, H├╗┼čr├╝b├ó'y─▒ g├Âr├╝nce onu H├╝sn zanneder. K─▒z─▒n daveti ├╝zerine i├žip e─členirler. Bu arada k─▒z A┼čk'─▒n elinden "t├«─č-i ├óh"─▒ al─▒p kaybolur. Ertesi sabah H├╗┼čr├╝b├ó yine g├Âr├╝n├╝r. A┼čk'─▒ Z├ót├╝ssuver Kalesi'ne g├Ât├╝r├╝p hapseder. Kaleye girdikleri kap─▒ silinip yok olur. Gayret'le orada mahpus kal─▒rlar. Buras─▒ da binbir tehlikeyle dolu bir yerdir. A┼čk Gayret'in nasihatiyle E┼čkar'a binerek kaleden kurtulmak ister, yine cad─▒larla, gulyabanilerle sava┼č─▒r. Ancak ├ž─▒kacak yol bulamaz; art─▒k peri┼čan haldedir. Nihayet S├╝han imdad─▒na yeti┼čir ve kaleyi ate┼če verip kurtulurlar. H├╗┼čr├╝b├ó ile birlikte kale yanar. A┼čk peri┼čan bir vaziyette yoluna devam eder. Daha sonra S├╝han bir hekim k─▒l─▒─č─▒nda gelir. Bu arada Gayret kaybolur. S├╝han A┼čk'─▒ al─▒p Kalp Kalesi'ne g├Ât├╝r├╝r; buras─▒ H├╝sn adl─▒ sultana t├óbi olan melekler ve perilerle doludur. A┼čk sevgi ve h├╝rmetle kar┼č─▒lan─▒r. S├╝han, A┼čk'a yanl─▒┼č bir yol tuttu─čunu, cad─▒y─▒ ├Âld├╝renin, ├Â─č├╝t verenin, hekim k─▒l─▒─č─▒nda gelenin hep kendisi oldu─čunu s├Âyler. "A┼čk H├╝sn'd├╝r, H├╝sn de A┼čk, birli─če ikilik s─▒─čmaz, bu dertlere yanl─▒┼č d├╝┼č├╝ncen y├╝z├╝nden u─črad─▒n" der. Art─▒k ba┼č─▒na gelenlerin hepsi geride kalm─▒┼čt─▒r. Hayret A┼čk'─▒ al─▒p H├╝sn'e g├Ât├╝r├╝r. Nihayet gayb perdeleri a├ž─▒lm─▒┼č, A┼čk b├╝t├╝n engelleri a┼čm─▒┼č, olgunlu─ča ula┼čm─▒┼č ve ger├že─či anlam─▒┼čt─▒r.

Aruzun "mef ├╗l├╝ mef├óil├╝n fe├╗l├╝n" kal─▒b─▒yla yaz─▒lan eser. sonunda yer alan, "G├ólib bu cer├«de-i cef├ón─▒n T├ór├«hi olur hit├óm├╝h├╝'l-misk" m├╝fredindeki "hit├óm├╝h├╝'l-misk" ifadesinden anla┼č─▒ld─▒─č─▒na g├Âre 1197 (1783) y─▒l─▒nda tamamlanm─▒┼čt─▒r.

Zengin bir duyu┼č ve d├╝┼č├╝n├╝┼čle s├Âylenmi┼č tasavvuf! bir mesnevi olan H├╝sn ├╝ A┼čk'─▒n kahramanlar─▒, ne Leyl├ó ile ┼×├«r├«n gibi a┼čk tarihinin birer madd├«-ger├žek g├╝zelleri ne de Mecnun ile Ferhad gibi bu g├╝zellere vurulmu┼č, tarih├«-menk─▒bev├« a┼čk kahramanlar─▒d─▒r. Eserin kahramanlar─▒ do─črudan do─čruya H├╝sn yani g├╝zellikle bu g├╝zelli─če ezel├« y├Âneli┼čin ifadesi olan A┼čk'─▒n kendisidir.

Seyr├╝ s├╝l├╗k├╝ anlatan H├╝sn ├╝ A┼čk'ta
b├╝t├╝n ki┼či ve yer adlar─▒ tasavvufi birer sembold├╝r.
H├╝sn h├╝sn-i mutlak (Allah), A┼čk s├ólik, dervi┼č. Ben├« Mahabbet tarikat. Mekteb-i Edeb derg├óh, Molla-y─▒ C├╝n├╗n m├╝r┼čid. S├╝han k├ómil m├╝r┼čid, Gayret m├╝c├óhede, ─░smet ihl├ós. Kalp Kalesi g├Ân├╝l, H├╗┼čr├╝b├ó nefistir.

Ayr─▒ca eserde yer alan kuyu. cad─▒. gulyabani, har├óbe-i gam, dery├ó-y─▒ ├óte┼č ile di─čer ki┼či ve yerler s├ólikin a┼čmak zorunda oldu─ču engelleri temsil etmektedir.

Eser il├óh├« a┼čka eri┼čebilmenin, A┼čk'─▒n H├╝sn'e kavu┼čmas─▒n─▒n g├╝├žl├╝─č├╝n├╝ belirtmek amac─▒yla kaleme al─▒nm─▒┼čt─▒r.
A┼čk H├╝sn'├╝ kendisinden ayr─▒ sanmaktad─▒r. Ona kavu┼čmak i├žin Kalp Kalesi'nde-ki kimyay─▒ getirmesi gerekir. Edep Mek-tebi'ndeki Molla-y─▒ C├╝n├╗n sayesinde cezbeye eri┼čmi┼čtir. S├╝han ona her an yard─▒m etmektedir. S├╝l├╗k├╝nde a┼č─▒lmaz yollara d├╝┼čen, nefis vadilerinde kuyulara hapsolan, ├že┼čitli bel├ólara u─črayan, ┼čehvet ate┼činden s├╝z├╝l├╝p ge├žen A┼čk'a Gayret yani k─▒skan├žl─▒k arkada┼čl─▒k etmi┼čtir. Suretlerle bezenmi┼č bulunan, girilince kap─▒s─▒ s─▒r olan ┼čehir varl─▒k ┼čehridir, d├╝nyad─▒r. H├╗┼čr├╝b├ó da nefistir. Nefis ├óleminde kendi hayallerine kap─▒lan A┼čk cezbe ate┼čiyle bu ┼čehri yakm─▒┼č, suret ve hayallerden kurtulup seyr├╝ s├╝l├╗ke ba┼člad─▒─č─▒ yere d├Ânm├╝┼č, A┼čk'─▒n H├╝sn'den, H├╝sn'├╝n de A┼čk'tan ba┼čka bir ┼čey olmad─▒─č─▒n─▒ anlam─▒┼č, vahdet s─▒rr─▒na ermi┼čtir. ┼×eyh Galib, bu eserinde visalin ├žok ├žetin m├╝c├óhedelerle m├╝mk├╝n olabilece─čini, seyr├╝ s├╝l├╗k├╝n bir m├╝r┼čidin denetiminde ger├žekle┼čtirilmesi gerekti─čini, H├╝sn'├╝n A┼čk'tan ba┼čka bir ┼čey olmad─▒─č─▒n─▒n ancak seyr├╝ s├╝l├╗k├╝n tamamlanmas─▒ndan sonra anla┼č─▒labilece─čini ifade etmek istemi┼čtir.

H├╝sn ├╝ A┼čk, eski ┼×ark hik├óyelerinden birtak─▒m izler ve onlarla benzerlikler ta┼č─▒r.

Hammer, ┼×eyh Galib'in ─░ranl─▒ ┼čair Fet-t├óh├«'ye ait H├╝sn ├╝ Dil hik├óyesini ├Ârnek ald─▒─č─▒n─▒ ileri s├╝rm├╝┼č. Gibb ise kad─▒n kahraman─▒n ad─▒yla alegorik olma d─▒┼č─▒nda iki metnin benzerli─činin s├Âz konusu olamayaca─č─▒n─▒ belirtmi┼čtir.
Abd├╝lbaki G├Âlp─▒narl─▒ ─░bn Sina'n─▒n Ris├ólet├╝'t-tayr'─▒, S├╝hreverd├«'nin M├╗nis├╝'l-'u┼č┼č├ók'─▒, Att├ór'─▒n Mant─▒ku 't-tayr Fuz├╗linin Leyl├ó v├╝ Mecn├╗n'u ve S─▒hhat ├╝ Maraz'─▒ ile baz─▒ benzerliklere, yer yer ortak motiflere dikkat ├žekmi┼č, ancak bu benzerliklerin taklit veya kopya m├ónas─▒na gelmedi─čini, Galib'in eserinin zengin bir muhayyile ve ├╝st├╝n bir sanat g├╝c├╝n├╝n mahsul├╝ oldu─čunu vurgulam─▒┼čt─▒r. 

Eserdeki baz─▒ motiflerin kayna─č─▒ Mevl├ón├ó'n─▒n Mesnev├«'sidir.
Nitekim Galib eserin sonunda yer alan "Fahriyye-i ┼×airane" b├Âl├╝m├╝nde, "Esrar─▒n─▒ Me┼čneviden ald─▒m ├çald─▒m vel├« m├«r├« mal─▒ ├žald─▒m" diyerek bunu a├ž─▒k├ža belirtmi┼čtir.

T├╝rk edebiyat─▒nda Kutadgu Bilig'den sonra m├╝cerret kavramlar─▒n te┼čhisine dayan─▒larak yaz─▒lm─▒┼č n├ódir mesnevilerden biri olan H├╝sn ├╝ A┼čk'─▒n edeb├« a├ž─▒dan en ├ľnemli ├Âzelli─či, o zamana kadar yaz─▒lm─▒┼č mesnevi tarz─▒ndaki hik├óyeleri ┼čiir y├Ân├╝nden a┼čma gayretidir. Her b├Âl├╝m├╝ ayr─▒ ba┼čl─▒klar ta┼č─▒yan esere ┼čair yer yer "tardiyye" ba┼čl─▒kl─▒ muhammesler yerle┼čtirerek hik├óyenin monotonlu─čunu ├Ânlemeye ├žal─▒┼čm─▒┼čt─▒r. Yepyeni, zarif ve orijinal hayallerin yan─▒nda ola─čan ├╝st├╝ te┼čbihler ve ahenkli s├Âyleyi┼člerle bezenmi┼č olan eserde konu┼čma dilinden al─▒nm─▒┼č sade ifadelere, mahall├« deyimlere, hatta ba┼čka mesnevilerde n├ódir rastlanan Bo─čazi├ži. Divan-yolu, Modaburnu. G├╝m├╝┼čs├╝y├╝, S├╝tl├╝ce gibi yer adlar─▒na ve tevriyeli n├╝ktelere rastlan─▒r.

H├╝sn ├╝ A┼čk, divan edebiyat─▒ esteti─činden ayr─▒lmadan yine o edebiyat─▒n kal─▒plar─▒ i├žinde, sebk-i Hind├«ninyeni bulu┼člar─▒yla eski mazmunlar─▒ yenilemek isteyen ve bunu m├╝kemmel bir ┼čekilde ger├žekle┼čtiren ┼čairin ├óbidev├« eseridir.
Yaz─▒ld─▒─č─▒ tarihten g├╝n├╝m├╝ze kadar ├Ânemini korumu┼č, yerli ve yabanc─▒ hemen b├╝t├╝n tenkit├žiler taraf─▒ndan ola─čan ├╝st├╝ bir eser olarak de─čerlendirilmi┼čtir. Bunda, divan ┼čiirinin d├╝┼č├╝┼č g├Âsterdi─či bir d├Ânemde birden bire bir deha mahsul├╝ olarak ortaya ├ž─▒kmas─▒n─▒n ve takip├žilerinin onun seviyesine yakla┼čamami┼č olmalar─▒n─▒n da rol├╝ vard─▒r. H├╝sn ├╝ A┼čk'm dikkat ├žeken ├Ânemli bir yan─▒ da de─či┼čik b├Âl├╝mlerinde  Galib'in ┼čiir ve ┼čairlerden bahsederken ayn─▒ zamanda poetikas─▒n─▒ da ortaya koymu┼č olmas─▒d─▒r.

H├╝sn ├╝ A┼čk daha sonraki ┼čairler taraf─▒ndan ├Ârnek al─▒nm─▒┼čt─▒r. Ke├žeciz├óde ─░zzet. Molla'nin G├╝l┼čen-i A┼čk mesnevisiyle Yeni┼čehirli Avni'nin ├éte┼čgede adl─▒ tamamlanmam─▒┼č mesnevisi H├╝sn ├╝ A┼čk'a yaz─▒lm─▒┼č nazireler gibidir.

Yenile┼čme d├Âneminde Abd├╝lhak H├ómid'in Makber ve E┼čber'iyle Ahmed H├ó┼čim'in baz─▒ ┼čiirlerinde de tesirleri g├Âr├╝l├╝r. 
Orhan Pamuk'un Kara Kitap (─░stanbul 1990) adl─▒ roman─▒nda H├╝sn ├╝ A┼čk'-taki baz─▒ ki┼či ve mek├ón adlar─▒ alegorik de─čerler olarak kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. ┼×erif Akta┼č ve Necmettin T├╝rinay H├╝sn ├╝ A┼čk'a hik├óye  roman anlay─▒┼č─▒na dayanan bir metin olarak yakla┼čm─▒┼č ve eseri bu anlay─▒┼čla yorumlamaya ├žal─▒┼čm─▒┼člard─▒.

H├╝sn ├╝ A┼čk'─▒n bir k─▒sm─▒ ┼čairin divan─▒n─▒n sonunda, bir k─▒sm─▒ da ayr─▒ olarak istinsah edilmi┼č bir├žok yazma n├╝shas─▒ vard─▒r.
S├╝leymaniye K├╝t├╝phanesi'ndeki n├╝sha   ┼×eyh Galib'in kendi hatt─▒ylad─▒r. Eserin ayn─▒ b├Âl├╝mde mevcut iki n├╝shas─▒ yan─▒nda  yine bu k├╝t├╝phanede d├Ârt n├╝shas─▒ daha bulunmaktad─▒r. 
Mesnevi ayr─▒ca ─░stanbul ├ťniversitesi K├╝t├╝phanesi'nde kay─▒tl─▒ olan ┼×eyh Galib divanlar─▒n─▒n  sonunda da yer almaktad─▒r. H├╝sn ├╝ A┼čk ilk olarak ┼čairin divan─▒ ile birlikte Bulak'ta bas─▒lm─▒┼č (1252), daha sonra Eb├╝zziya Tevfik  ve T├óhir├╝lmevlev├« (T├óhir Olgun) taraf─▒ndan yay─▒mlanm─▒┼čt─▒r. 1301'de (1884) ne┼čredilen H├óver dergisinde de il├óve olarak verilmi┼č, fakat tamamlanmam─▒┼čt─▒r.

Ahmet Cevat (Emre) eseri H├╝s├╝n ve A┼čk   Vasf─▒ Mahir Kocat├╝rk H├╝sn ├╝ A┼čk '─▒n Bug├╝nk├╝ Dille Nesre ├çevirisi (─░stanbul 1944) ad─▒yla yeni harflere aktar─▒p nesre ├ževirmi┼člerdir.
Her iki ├ževiride de atlamalar ve itinas─▒zl─▒klar g├Âr├╝l├╝r.
Abd├╝lbaki G├Âlp─▒narl─▒, eserin ┼×eyh Galib'in el yaz─▒s─▒yla olan n├╝shas─▒n─▒n t─▒pk─▒bas─▒m─▒n─▒ yapm─▒┼č, eseri yeni harflere ├ževirerek sadele┼čtirmi┼č   ayn─▒ yazar ┼čairin divan─▒ndan se├žmelerle eserin nesir halinde ├Âzetini yeniden yay─▒mlam─▒┼čt─▒r. 
Ayr─▒ca Orhan Okay ve H├╝seyin Ayan taraf─▒ndan yap─▒lm─▒┼č bir bask─▒s─▒ daha bulunmaktad─▒r. 
Turan Oflazo─člu eseri G├╝zellik ve A┼čk ad─▒yla iki b├Âl├╝ml├╝k m├╝zikal oyun haline getirmi┼čtir (Ankara 1991).
Kenan I┼č─▒k'─▒n A┼čk Hastas─▒ adl─▒ oyunu da ┼×eyh Galib'in hayat─▒ ve H├╝sn ├╝ A┼čk etraf─▒nda ┼čekillenir.
 


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 17.09.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...