f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

el Alim vel M├╝teallim

ěž┘äě╣ěž┘ä┘ů ┘łěž┘ä┘ůě¬ě╣┘ä┘ů

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 12  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
Ebu Hanife , Numan b. Sabit el Kufi Kelam Arab├ža
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Yazma - Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 12 Hit : 15206 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 Risaletu Ebu Hanife ─░lel Betti II / ě▒ě│ěž┘äěę ěžěĘ┘Ő ěş┘ć┘Ő┘üěę ěž┘ä┘Ő ěž┘äěĘě¬┘Ő
2 Risaletu Ebu Hanife ilel Betti I / ě▒ě│ěž┘äěę ěžěĘ┘Ő ěş┘ć┘Ő┘üěę ěž┘ä┘Ő ěž┘äěĘě¬┘Ő
3 el Vasiyye: / ěž┘ä┘łěÁ┘Őěę
4 el F─▒khul Ekber / ěž┘ä┘ü┘é┘ç ěž┘äěž┘âěĘě▒
5 el F─▒khul Ebsat / ěž┘ä┘ü┘é┘ç ěž┘äěžěĘě│ěĚ
6 el Alim vel M├╝teallim / ěž┘äě╣ěž┘ä┘ů ┘łěž┘ä┘ůě¬ě╣┘ä┘ů

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 Risaletu Ebu Hanife ─░lel Betti II / ě▒ě│ěž┘äěę ěžěĘ┘Ő ěş┘ć┘Ő┘üěę ěž┘ä┘Ő ěž┘äěĘě¬┘Ő
2 Risaletu Ebu Hanife ilel Betti I / ě▒ě│ěž┘äěę ěžěĘ┘Ő ěş┘ć┘Ő┘üěę ěž┘ä┘Ő ěž┘äěĘě¬┘Ő
3 el Vasiyye: / ěž┘ä┘łěÁ┘Őěę
4 el F─▒khul Ekber / ěž┘ä┘ü┘é┘ç ěž┘äěž┘âěĘě▒
5 el F─▒khul Ebsat / ěž┘ä┘ü┘é┘ç ěž┘äěžěĘě│ěĚ

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
1 ─░mam Ebu Hanifenin Kelamc─▒l─▒─č─▒
2 Ebu Hanifenin Haberi Vahidi Delil Olarak Kullanmas─▒
3 Ebu Hanifenin Akaide Dair G├Âr├╝┼čleri
4 Ebu Hanifenin Ahad Hadisi ─░slam Hukukunun Bir Kayna─č─▒ Olarak Kullanmas─▒
5 Ebu Hanife ve Hadis ─░lmindeki Yeri
6 Ebu Hanife ve Alevilik

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒
1 el Alim vel M├╝teallim ─░mam ─▒ Azamdan Cevaplar / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘äě╣ěž┘ä┘ů ┘łěž┘ä┘ůě¬ě╣┘ä┘ů ┘äěžěĘ┘Ő ěş┘ć┘Ő┘üěę

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

el Alim vel M├╝teallim
 
─░m├óm-─▒ Azam Eb├╗ Hanife'nin (├Â. 150/767) akaide dair risalelerinden biridir.─░m├óm-─▒ ├ézamin talebelerinden Eb├╝ Muk├ótil Hafs b. Selm'in rivayet etti─či ve baz─▒ m├╝ste┼čriklerin ─░m├óm-─▒ Azam'a ait olmad─▒─č─▒n─▒ ileri s├╝rd├╝kleri bu risale M├ót├╝r├«d├«, ─░bn├╝'n-Ned├«m. Ibn F├╗rek, ─░sfer├óy├«n├«. Ali b. Muhammed el-Pezdev├«, Eb├╝'l-Y├╝sr el-Pezdev├«. Abd├╝laz├«z el-Buh├ór├« ve Bezz├óz├« gibi bir├žok ├ólim taral─▒ndan Eb├╗ Han├«fe'ye nisbet edilir. K├ótib ├çelebi. ─░smail Pa┼ča. Carl brockelmann ve Fuat Sezgin de bu g├Âr├╝┼če kat─▒l─▒rlar. Eb├╗ Han├«fe'nin di─čer ris├óleleriyle birlikte el- '├élim ve'l-m├╝teallim  de metinlerin as─▒llar─▒n─▒ de─či┼čtirmeden kel├óm kitaplar─▒ndaki tertibe g├Âre d├╝zenleyip ┼čerheden Bey├óz├«z├óde Ahmed Efendi, ad─▒ ge├žen risalede yer alan bir├žok meseleyi. Necmeddin ├ľmer en-Nesef├«. Bezz├óz├« (Kerder├«) ve H├órizminin Eb├╗ Han├«fe hakk─▒nda yazd─▒klar─▒ men├ók─▒b kitaplar─▒nda kendisine nisbet ederek zikrettiklerini nakleder. 
Hatib el-Ba─čd├ód├«. adlar─▒n─▒ belirtmemekle birlikte ─░m├óm-─▒ ├ézam'─▒n baz─▒ eserler telif etti─čini bildirir 
Bezz├óz├«, Ta┼čk├Âpriz├óde ve Zeb├«d├« bunu teyit ederek. Eb├╝ Han├«fe'yi kendi mezheplerinden g├Âstermeye ├žal─▒┼čan Mu'tezile'nin ona ait hi├žbir eser bulunmad─▒─č─▒n─▒, el-'Alim ve'l-m├╝te'allim ile di─čer d├Ârt risalenin Eb├╗ Han├«fe el-Buh├óriye ait oldu─čunu ├Âne s├╝rd├╝klerini, bunu da s├Âz├╝ edilen eserlerin kendi mezheplerine z─▒t g├Âr├╝┼čler ihtiva etti─či i├žin yapt─▒klann─▒ kaydederler.
 Eserin Eb├╗ Han├«fe'ye nisbet edilmesi konusunda sadece Zeheb├« farkl─▒ bir g├Âr├╝┼č nakleder ve Ahmed b. Ali es-S├╝leym├ón├« nin. Eb├╗ Muk├ótil Hafs b. Selm'den el-'├élim ve'l-m├╝te'allim adl─▒ eserin sahibi olarak s├Âz etti─čini zikreder 
M├╝ste┼črik Schacht, Zehebinin nakletti─či bu bilgiye ekledi─či baz─▒ delillere dayanarak el-'├élim vel-m├╝te'allim'in Eb├╗ Han├«fe'ye nisbet edilmesinin yanl─▒┼č oldu─čunu ├Âne s├╝rer 
Risale k─▒rk ├╝├ž soru ve cevaptan meydana gelmi┼čtir. ─░tikad konular─▒nda kendisine sorulan baz─▒ sorulara cevap vere-medi─čini, ancak do─čru oldu─čuna inand─▒─č─▒ iman esaslar─▒n─▒ savunamamakla birlikte bunlar─▒ terketmedi─čini. bu sebeple hak mezhebin temel prensiplerini ├Â─črenmek ihtiyac─▒nda oldu─čunu a├ž─▒klayan m├╝teallime, ilim ├Â─črenmenin ├Ânemi ve ilimle birlikte amel-i s├ólih ─░┼člemenin ├╝st├╝nl├╝─č├╝ anlat─▒larak risaleye ba┼član─▒r.Daha sonra, sosyal ve k├╝lt├╝rel ┼čartlar─▒n de─či┼čmesi sebebiyle, ashab─▒n ara┼čt─▒rmaya girmedi─či itikad─▒ konulan incelemenin ka├ž─▒n─▒lmaz oldu─ču, ortada dola┼čan g├Âr├╝┼člerin hak ve b├ót─▒l olanlar─▒n─▒ birbirinden kesin ├žizgilerle ay─▒rman─▒n ve bir taraftan hak mezhebi benimserken di─čer taraftan da ┼×├«a. Hav├óric ve M├╝rcie'ye ait g├Âr├╝┼člerin yanl─▒┼čl─▒─č─▒na h├╝kmetmenin gerekli oldu─ču, zira bunlar─▒n ├ľne s├╝rd├╝kleri nakl├« delillerin iddialar─▒n─▒ ispatlay─▒c─▒ nitelikte olmad─▒─č─▒, Hz. Peygamber'in ─░nsanlar─▒ f─▒rkalara ay─▒rmak i├žin de─čil birle┼čtirmek i├žin g├Ânderildi─či ifade edilir.
Ard─▒ndan, sorulan sorulara verilen cevaplarda amelden ayr─▒ olan iman─▒n, netice itibariyle hepsi de ayn─▒ m├ónaya gelen "tasdik", "marifet", "yakin". "ikrar" ve "─░sl├óm" unsurlar─▒ndan ibaret oldu─ču, peygamberlerle melekler de dahil olmak ├ťzere m├╝minlerin ─░manlar─▒ aras─▒nda mahiyet bak─▒m─▒ndan bir fark bulunmad─▒─č─▒ belirtilir ve meseleleri k─▒yasla ├ž├Âzmenin ├Ânemine i┼čaret edilerek keb├«re konusuna ge├žilir.
 Burada ┼čirkin d─▒┼č─▒nda b├╝t├╝n g├╝nahlar─▒n ba─č─▒┼članabilece─čine, ancak keb├«reye nisbetle k├╝├ž├╝k g├╝nahlar─▒n daha kolay atfedilebilece─čine, b├╝t├╝n g├╝nahlar ─░├žin t├Âvbe etmenin gere─čine, g├╝nahk├ór m├╝minlerin Allah d├╝┼čman─▒ kabul edilemeyece─čine, zira g├╝nah─▒n ink├órdan de─čil ihmal, ┼čehvet duygusu, t├Âvbeden sonra affedilme ├╝midi gibi be┼čer├« zaaflardan kaynakland─▒─č─▒na temas edilerek k├╝fr├╝n m├ónas─▒ a├ž─▒klan─▒r ve s─▒n─▒r─▒ ├žizilir.
Hz. Muhammed'in peygamberli─čini reddetmek, Allah'a evl├ót nisbet etmek, ink├ór ve tekzip ifadeleri kullanmak, k├ó-firlere ait din├« k─▒yafetleri giymek, nimetlerin Allah'tan oldu─čunu ink├ór etmek, dinin herhangi bir esas─▒n─▒ reddetmek, b├╝t├╝n hadiselerin ger├žek sebebinin Allah oldu─čuna inanmamak k├╝fre girmenin sebepleri ve k├╝f├╝r al├ómetleri olarak say─▒l─▒rken dil ile ikrar edip kalp ile ink├ór etmenin m├╝naf─▒kl─▒k oldu─ču kabul edilir.

Allah'─▒n varl─▒─č─▒n─▒ ve Hz. Muhammed'in n├╝b├╝vvetini dil ile ikrar etmek, k─▒bleye y├Ânelmek, camiye gitmek ve ─░sl├óm├« k─▒-yafet giymek de iman─▒n al├ómetleri aras─▒nda zikredilir.
Ayr─▒ca bir m├╝mine k├ófir diyenin k├ófir de─čil yalanc─▒ kabul edilmesinin gerekti─čine i┼čaret edilir.
Risalenin daha sonraki k─▒sm─▒nda Hz. Peygamber'in cennetle m├╝jdelediklerinin cennete gidecekleri, m├╝┼čriklerin ise cehenneme girecekleri, bunlar─▒n d─▒┼č─▒nda kalan ehl-i tevh├«din do─črudan cennete girmesi konusunda kesin bir h├╝k├╝m vermeksizin hem af ├╝midi hem de azap korkusunun bahis konusu oldu─ču belirtilir.
Hav├óric'in tekfir konusunda delil olarak ├Âne s├╝rd├╝─č├╝ baz─▒ hadislerin sahih olamayaca─č─▒ ifade edilir. ├ç├╝nk├╝ bu t├╝r rivayetler, bir keb├«re olan zina fiilini ─░┼čleyen m├╝minlerden bu fiilleri sonunda da "m├╝min" vasf─▒n─▒ kald─▒rmayan Kur'an ├óyetleriyle   ├želi┼čmektedir.
Allah'─▒n peygamberler vas─▒tas─▒yla de─čil, peygamberli─čin Allah'─▒n bildirmesi yoluyla bilindi─čine de temas eden risale ─░man. amel ve k├╝f├╝rle ilgili di─čer baz─▒ hususlar─▒n a├ž─▒klanmas─▒yla sona erer.
el-'├élim ve'l-m├╝te'allim, kel├óm ilminin baz─▒ m├╝him meselelerini vazedip bunlar─▒  Ehl-i s├╝nnet'e g├Âre a├ž─▒klayan ─░lk eserlerden say─▒l─▒r.
En ├Ânemli ├Âzelliklerinden biri, iman esaslar─▒n─▒ a├ž─▒klamakta k─▒yas─▒ kullanmas─▒ ve zihn├« kavramlar─▒ m├╝┼čahhas hale getirerek bunlar─▒ herkesin anlayaca─č─▒ bir ├╝sl├╗pla ifade etmesidir.


Bask─▒lar─▒ :
Risale orta boy otuz d├Ârt sayfa olup ─░stanbul'da (ts.), Haydar├ób├ód'da (1349) ve M. Z├óhid Kevser├« taraf─▒ndan Kahire'de (1949) yay─▒mlanm─▒┼čt─▒r.
Muhammed Revv├ós Kal'ac├« ile Abd├╝lvehh├ób el-Hind├« en-Nedv├« eseri tahkik ederek ne┼čretmi┼člerdir (Halep 1972).

N├╝shalar─▒:
Yeni Cami 1190/6, 1073 h., Antalya Tekelio─člu 858/2 ÔÇôSelim A─ča 587/13, 9. h. yy.
Bask─▒ ve Tercemeleri: 

1349 h.ÔÇÖde Haydar├ób├ódÔÇÖda, 1368 h.ÔÇÖde K├óhireÔÇÖde el-Kevser├« taraf─▒ndan, 1331 h:ÔÇÖde ─░stanbulÔÇÖda tahkiksiz olarak ne┼čredilmi┼čtir. 1969ÔÇÖda Naim Erdo─čan taraf─▒ndan ve 1981ÔÇÖde Mustafa ├ľz taraf─▒ndan Arap├ža asl─▒yla birlikte ne┼čredilmi┼čtir.
Terc├╝meleri :
Ayr─▒ca Mustafa ├ľz'├╝n T├╝rk├že terc├╝mesiyle birlikte de bas─▒lm─▒┼čt─▒r (─░stanbul 1981).
┼×erhleri :
Bey├óz├«z├óde Ahmed Efendi'nin ─░┼č├ór├ót├╝'l-Meram ─▒ndan ba┼čka, bilindi─či kadar─▒yla, m├╝stakil olarak yap─▒lan tek ┼čerhi ─░bn F├╗rek'e  (├Â. 406/1015) aittir. Orta boy altm─▒┼č alt─▒ varak olan ┼čerhin bilinen tek n├╝shas─▒ Murad Molla K├╝t├╝phanesi'nde bulunmaktad─▒r (nr. 1827) Eser yazma nusha esas al─▒narak  iki farkl─▒ tahkikle bas─▒lm─▒┼čt─▒r.

Bibliyografya:

Eb├╗ Han├«fe. el-Alim ve'l-m├╝te'allim, S├╝leymaniye Ktp., F├ótih, nr. 5392 ; A┼čir Efendi, nr. 412/2; Yenicami, nr. 1190/8;   M├ót├╝r├«di. Te'v├«-l├ót, ├ťsk├╝dar Selim A─ča Ktp.. nr. 40, vr. 828"; ─░bn├╝'n-Ned├«m. el-Fihrist, s. 256: ─░bn F├╗rek. Serhu'l-'Alim vel-m├╝teallim, Murat Molla Ktp., nr. 1827. vr. 159", 160b;   Hatib. Tar├«hu Ba─čd├ód. XIII. 338. 342;   ─░sfer├óy├«n├«. el-Tebs├«r, s. 113; Pezdev├«. el-U┼č├╗l {Ke┼čf├╝'l-esr├ór i├žinde), istanbul 1308, I, 8;   Ebul-Y├╝sr el-Pezdev├«. Us├╝l├╝'d-din. (n┼čr. Hans Peter Linss). Kahire 1383/1963. s. 4;   ┼×ehrist├ón├«. el-Milel 1.139;   Abd├╝laz├«z el-Buh├ór├«. Ke┼čf├╝'l-esr├ór, ─░stanbul 1308.1. 8;   Zeheb├«. Miz├ón├╝'li'tid├ól. I. 558;   Bezz├óz├«. Men├ók─▒b├╝ Eb├« Han├«fe, Beyrut 1401/1981, s. 122;   S├╗y├╗ti. Tedrib├╗'r-r├óv├«. s. 360;  Ta┼čk├Âpriz├óde .  Mift├óhussa'ade, II. 154-159;  Bey├óz├«z├óde Ah­med Efendi. ─░┼čarat├╝'l-Mer├óm (n┼čr. Y├╗suf Abd├╝rrezz├ók). Kahire 1369/1949, s. 21-23;  M. Z├óhid Kevser├«. "Kelime an ─░┼č├ór├óti'l-Mer├óm", a.e. Mukaddime, s. 6;   Zeb├«d├«. ─░th├óf├╗'s-seade, II. 13-14;   Ke┼čfuz-zunun, II. 1437;   Hediyyet├╝l arif├«n, ┬╗. 495;   M. Eb├╗ Zehre. Eb├╗ Han├«fe, Kahire 1366/ 1947, s. 167. 182-183:   Broekelmann. GAL Suppl, l. 287;    Sezgin. GAS. I. 418;   ─░n├óyetullah ibl├ó─č. Eb├╗ Han├«fe el-Mutekellim, (bask─▒ yeri yok) 1390/1971. s. 111;   M├╝neccid. Mu 'cem. ─▒v- 48;   M. Revv├ós Kal'ad. Mevs├╗'at├╝ f─▒kh─▒'Ali  b Eb├« Talib. D─▒ma┼čk 1403/1983. s. 650;   J. Schacht. "An early Murdji'ite treatise: The Kit├ób al- 'Alim wal-Mutaallim", Oriens, XVII.  leiden 1964, s. 96-102; a.mlf.. "Ab├╝ Han├«fe aI-Nu'm├ón",

 


Bask─▒lar─▒
1. Bask─▒
─░sim el Alim vel M├╝teallim
Ebatlar ile Bilgi

Yay─▒n Evi

Matbaat├╝'l Envar

Yay─▒n Yeri

Kahire

Yay─▒n Tarihi

1368 h.
Bask─▒ Dili Arab├ža
├ľzelli─či ─░ki kitap bir arada bas─▒lm─▒┼č
Cilt Sayfa Adedi 33 s.
├ťcreti Stokta yok
A├ž─▒klama
 
Konu Fihristi
2. Bask─▒
─░sim el Alim vel M├╝teallim (imam ─▒ Azam─▒n Be┼č Eseri )
Ebatlar ile Bilgi

Yay─▒n Evi

Kalem Yay─▒nc─▒l─▒k

Yay─▒n Yeri

─░stanbul

Yay─▒n Tarihi

1981
Bask─▒ Dili Arab├ža
├ľzelli─či Arap├ža metnin yan─▒nda T├╝rk├že Terceme/ tahkiksiz
Cilt Sayfa Adedi 111 s. (toplam)
├ťcreti Stokta yok
A├ž─▒klama
 
Konu Fihristi
3. Bask─▒
─░sim el Alim vel M├╝teallim
Ebatlar ile Bilgi

Yay─▒n Evi

el Mektebet├╝'l Ezheriyye

Yay─▒n Yeri

Kahire

Yay─▒n Tarihi

Bask─▒ Dili Arab├ža
├ľzelli─či M.Zahid el Kevseri Ne┼čri(Be┼č Eser B─░rarada)
Cilt Sayfa Adedi 80 s.
├ťcreti Stokta yok
A├ž─▒klama
 
Konu Fihristi

Yazmalar─▒
1. Yazma
─░sim ěž┘äě╣ěž┘ä┘ů ┘łěž┘ä┘ůě¬ě╣┘ä┘ů
Ebatlar ile Bilgi
K├╝t├╝phane Ad─▒ Beyaz─▒d Devlet
K├╝t├╝phane B├Âl├╝m├╝ Beyaz─▒d
Demir Ba┼č No 1507
Yaz─▒m Tarihi 1133 h.
Yazma Dili Arab├ža
├ľzelli─či Nesih
Cilt Sayfa Adedi 16 s.
├ťcreti Stokta yok
A├ž─▒klama
husbands who cheat website dating for married men
reasons married men cheat how to cheat with a married woman want my wife to cheat
cheats women who cheat on husbands married woman looking to cheat
treatment of aids hiv treatments aids pictures
prescription discount coupon survivingediscovery.com discount coupons for cialis
abortion pill abortion pill abortion pill
gabapentin and alcohol addiction gabapentin and alcohol addiction gabapentin and alcohol addiction
sumatriptan succinate http://sumatriptannow.com/succinate sumatriptan succinate
 
read here cheat wifes unfaithful wives
treatment of aids history of aids aids pictures
abortion methods dilatation and curettage hysteroscopy articles on abortion
bystolic savings card bystolic coupon 2014
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
abortion pill abortion pill abortion pill
drug coupon cialis trial coupon
Konu Fihristi
read here cheat wifes unfaithful wives
click women cheat on men what makes husbands cheat
free abortion pill abortion pictures pro life abortion
treatment of aids history of aids aids pictures
abortion pills over the counter how much do abortions cost when is it to late to get an abortion
gabapentin and alcohol addiction http://lensbyluca.com/and/alcohol/addiction gabapentin and alcohol addiction
bystolic generic name linzess patient assistance what is the generic for bystolic

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Muhammed Ender / 11.01.2008



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...