Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Nisap Miktarı Kadar Altınım Var Ama Çalışmıyorum Kurban Kesmeli miyim?

 Kitap Detayı Kitap No : F-244  
Elinde nisap miktarı altını olan fakat her hangi bir geliri olmayan kimseye kurban kesmek vacip olur mu? Mesela düğünde takılan altınlar nisap miktarı kadar ama herhangi bir işte çalışmıyorum kurban kesmem gerekir mi? Eğer gerekirse bunu altınlardan bozdurup mu yapacağım?
amoxicillin amoxicillin amoxicillin
cialis coupon cialis coupon cialis coupon


Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Fıkıh Zekat, Kurban,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Gamze Şahin Kılavuz, Songül Yeşil, Erol Keşkekoğlu Önder Nar  
       
Fetva No: F-244 Hit : 3712 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Elinde nisap miktarı altını olan fakat her hangi bir geliri olmayan kimseye kurban kesmek vacip olur mu? Mesela düğünde takılan altınlar nisap miktarı kadar ama herhangi bir işte çalışmıyorum kurban kesmem gerekir mi? Eğer gerekirse bunu altınlardan bozdurup mu yapacağım?

 el Cevab: Gerekmez.

Mülahaza: Songül Yeşil 
-Peki düğün için önceden nişan da meselâ alınan altınların zekâtı verilir mi nisap miktarına ulaşmış 1 yıl da üzerinden geçmiş. Düğünün ertelenme sebebi henüz oturulacak bir ev ve eşyaları yapacak paranın olması. Doğuda gelin tarafı mutlaka o altınları da istiyorlar onun için bozdurulamıyor. Bu durumda zekât gerekiyor mu?

el Cevab: Zekât asli ihtiyaçlara sahip olanların Allah’a nimetlerine şükran için verdikleri bir paydır. 
-Asli ihtiyaçları olmasa da nisab miktarı altın ya da gümüşe sahip olanlar bu mülklerinin zekâtını verirler, şeklinde de fetva vardır. 
Asli ihtiyaçlara sahip olunduktan sonra zekât verme şartları oluşursa zekât farz olur şeklinde de fetvalar vardır. 

Bu konuyu detaylıca cevapladım.
Asli ihtiyaçlara Zekat Düşer mi? Hakkında Bilgi İçin Tıklayınız;

-Bozdurulduğunda asli ihtiyaçları en düşük ya da üstü seviyeden satın alacak kadar altın veya para varsa, bu parayı asli ihtiyaçlara kullanmasa da üzerine zekât düşer.

Mülahaza: Erol Keşkekoğlu
Hanefilere göre nisap miktarı parası olan kimsenin kurban kesmesi gerekir.

el Cevab: Biriktirilen paraya zekatın farziyetinin tahakkukuyla alakalı farklı iki fetva vardır. Özeti yukardadır. Buna göre eldeki para asli ihtiyaçlara sahip olan bir insanın mülküyse bu para nisap miktarını açıyorsa sahibine zekât düşer kurban da vacib olur.
Söz konusu para asli ihtiyaçlara sahip olmayan bir insanın ise bu paralar da asli ihtiyaçlardan biri için bekletiliyorsa bu paraya zekât düşmez bu şahsa kurban kesmek vacip olmaz ama caiz olur.

Mülahaza: Kesinlikle kaynak verilmesi lazım

el Cevab:

ibn Nuceym el Bahr er Raik II.220 vd
(borçlu asli ihtiyaçlara sahip değilse üzerine zekât tahakkuk etmez.)

{ لا زكاة في مال حتى يحول عليه الحول } قال في الغاية : سمي حولا ; لأن الأحوال تحول فيه ، وفي القنية العبرة في الزكاة للحول القمري ، وفي الخانية رجل تزوج امرأة على ألف ودفع إليها ، ولم يعلم أنها أمة فحال الحول عندها ثم علم أنها كانت أمة زوجت نفسها بغير إذن المولى ، ورد الألف على الزوج روي عن أبي يوسف أنه لا زكاة على واحد منهما ، وكذلك الرجل إذا حلق لحية إنسان فقضي عليه بالدية ، ودفع الدية إليه ، وحال الحول ثم نبتت لحيته وردت الدية لا زكاة على واحد منهما ، وكذلك رجل أقر لرجل بدين ألف درهم ودفع الألف إليه ثم تصادقا بعد الحول أنه لم يكن عليه دين لا زكاة على واحد منهما وكذلك رجل وهب لرجل ألفا ودفع الألف إليه ثم رجع في الهبة بعد الحول بقضاء أو بغير قضاء واسترد الألف لا زكاة على واحد منهما ا هـ .

وظاهره عدم وجوب الزكاة من الابتداء ، وهو مشكل في حق من كانت في يده وملكه ، وحال الحول عليه فالظاهر أن هذا بمنزلة هلاك المال بعد الوجوب ، وهو مسقط كما في الولوالجية وإلا فتحتاج المتون إلى إصلاح كما لا يخفى ، وفي الخانية أيضا رجل اشترى عبدا للتجارة يساوي مائتي درهم ونقد الثمن ، ولم يقبض العبد حتى حال الحول فمات العبد عند البائع كان على بائع العبد زكاة المائتين

وكذلك على المشتري أما على البائع فلأنه ملك الثمن وحال الحول عليه عنده ، وأما على المشتري فلأن العبد كان للتجارة وبموته عند البائع انفسخ البيع والمشتري أخذ عوض العبد مائتي درهم فإن كانت قيمة العبد مائة كان على البائع زكاة المائتين لأنه ملك الثمن ومضى عليه الحول عنده وبانفساخ البيع لحقه دين بعد الحول فلا تسقط عنه زكاة المائتين ، ولا زكاة على المشتري ; لأن الثمن زال عن ملكه إلى البائع فلم يملك المائتين حولا كاملا وبانفساخ البيع استفاد المائتين بعد الحول فلا تجب عليه الزكاة ا هـ .

وشرط فراغه عن الدين ; لأنه معه مشغول بحاجته الأصلية فاعتبر معدوما كالماء المستحق بالعطش ، ولأن الزكاة تحل مع ثبوت يده على ماله فلم تجب عليه الزكاة كالمكاتب ولأن الدين يوجب نقصان الملك ; ولذا يأخذه الغريم إذا كان من جنس دينه من غير قضاء ، ولا رضا أطلقه فشمل الحال والمؤجل ، ولو صداق زوجته المؤجل إلى الطلاق أو الموت وقيل المهر المؤجل لا يمنع ; لأنه غير مطالب به عادة بخلاف المعجل وقيل إن كان الزوج على عزم الأداء منع ، وإلا فلا ; لأنه لا يعد دينا كذا في غاية البيان ونفقة المرأة إذا صارت دينا على الزوج إما بالصلح أو بالقضاء ونفقة الأقارب إذا صارت دينا عليه إما بالصلح أو بالقضاء عليه يمنع كذا في معراج الدراية وقيد نفقة الأقارب في البدائع بقيد آخر ، وهو قليل المدة فإن المدة إذا كانت طويلة فإنها تسقط ، ولا تصير دينا وشمل كلامه كل دين

İbn Nuceym el Bahr er Raik II.223 vd

(ev -binek vs. asli ihtiyaçlara sahip olmayanlara zekât düşmez.)

وشرط فراغه عن الحاجة الأصلية ; لأن المال المشغول بها كالمعدوم وفسرها في شرح المجمع لابن الملك بما يدفع الهلاك عن الإنسان تحقيقا أو تقديرا فالثاني كالدين والأول كالنفقة ودور السكنى وآلات الحرب والثياب المحتاج إليها لدفع الحر أو البرد وكآلات الحرفة وأثاث المنزل ودواب الركوب وكتب العلم لأهلها فإذا كان له دراهم مستحقة ليصرفها إلى تلك الحوائج صارت كالمعدومة كما أن الماء المستحق لصرفه إلى العطش كان كالمعدوم وجاز عنده التيمم ا هـ .

فقد صرح بأن من معه دراهم وأمسكها بنية صرفها إلى حاجته الأصلية لا تجب الزكاة إذا حال الحول وهي عنده ويخالفه ما في معراج الدراية في فصل زكاة العروض أن الزكاة تجب في النقد كيفما أمسكه للنماء أو للنفقة ا ه


Mülahaza: Rukiye Günsever
Soru: altını olan bir bayanın başka geliri yoksa eşi kendi parasından hanımının zekâtını verebilir mi ve eşinin kurbanını kesebilir mi?

el Cevab: Eşi hanımının adına zekat verebilir. Tabii hanımının vekâleti olmalı ve Hanımının malında zekât verme şartları oluşmalı...
Bir aile de erkek kurban keserse hanımının kesmesine gerek yoktur. Erkek fakirse ama eş zenginse kadının kesmesi uygun olur. Erkek kesiyor ama kadın da kendi parasıyla kesmek istiyorsa bu da caizdir.

Erkek kesiyorsa eşi için de kesmesine gerek yoktur.

  • women cheat on their husbands infidelity in marriage unfaithful wife
  • click here why men cheat on beautiful women why do married men cheat
  • read here why do women cheat on their husbands redirect
  • cheats women who cheat on husbands married woman looking to cheat
  • doxycycline doxycycline doxycycline
  • amoxicillin amoxicillin amoxicillin
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 9.4.2016



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...